Mail
Fra : Lasse Mikkelsen

Dato : 25-11-01 13:49

Jeg er på jagt efter en nem og stabil mail server der understøtter flere
pop3 kontoer på forskellige virtuelle domæner - hvad har jeg brug for og er
det nemt at gå til?

Fra : Claus Alboege

Dato : 25-11-01 14:18

Lasse Mikkelsen <lbm@fatalerror.dk> writes:

> Jeg er på jagt efter en nem og stabil mail server der understøtter
> flere pop3 kontoer på forskellige virtuelle domæner - hvad har jeg
> brug for og er det nemt at gå til?

Een mulighed er: qmail+vpopmail

"qmail is a secure, reliable, efficient, simple message transfer
agent", der også inkludere en pop3-server.

vpopmail er et addon til qmail, der gør det nemt at administrere
virtuelle brugere under virtuelle domainer.

http://cr.yp.to/qmail.html
http://www.inter7.com/vpopmail

Følg LWQ når du skal installere qmail.

http://www.lifewithqmail.org/lwq.html

Læs hele dokumentationen, inden du begynder - det betaler sig i
længden.

/Claus A

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 27-11-01 13:05

"Lasse Mikkelsen" <lbm@fatalerror.dk> wrote in message
> Jeg er på jagt efter en nem og stabil mail server der understøtter flere
> pop3 kontoer på forskellige virtuelle domæner - hvad har jeg brug for og
er
> det nemt at gå til?

Efter jeg havde brugt næsten en uge på at sætte qmail op (læste alt hvad jeg
kunne komme i nærheden af, af dokumentation) gav jeg op. Jeg KUNNE
simpelthen ikke komme på SMTP-delen af qmail.

Jeg installerede i stedet xmail (http://www.xmailserver.org) - og det
virkede bare første gang.

Jeg bruger RedHat 7.1

Mvh
Jesper Lauridsen

Fra : Claus Alboege

Dato : 27-11-01 21:49

Jesper Lauridsen <jesper.lauridsen@systeam.dk> writes:

> Efter jeg havde brugt næsten en uge på at sætte qmail op (læste alt hvad jeg
> kunne komme i nærheden af, af dokumentation) gav jeg op. Jeg KUNNE
> simpelthen ikke komme på SMTP-delen af qmail.

Hvad mener du med "komme på"?

Det tager under 10 minutter at cut'n'paste kommandoerne fra
LifeWithQmail, hvorefter du har et virkende setup.

/Claus A

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 28-11-01 08:53

"Claus Alboege" <tractrix@kom.auc.dk> wrote in message

> Hvad mener du med "komme på"?
Jeg mener at der overhovedet ikke var nogen respons fra SMTP-serveren, hvis
jeg telnet'ede den.

> Det tager under 10 minutter at cut'n'paste kommandoerne fra
> LifeWithQmail, hvorefter du har et virkende setup.
Ikke med min setup :) Men det er selvfølgelig ikke LWQ's fejl.
Men jeg kunne simpelthen ikke få det til at virke.

Mvh
Jesper Lauridsen
(http://www.top-sitez.net)