Hvordan order by mindste tal først?...
Fra : Morten Jørgensen

Dato : 25-11-01 13:28

Jeg har lavet denne kode:

$squery = mysql_db_query ($dbname,"select * from top_user order by hitin
DESC limit $from,3",$db);

Men den vil altid vise det som der har det højeste tal.
Men hvordan får man den til at vise det omvendt, så den viser det med det
laveste tal øverst?

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:
http://hairboy.adsl.dk/starwayonline

Fra : Niels Andersen

Dato : 25-11-01 13:45

"Morten Jørgensen" <tbd@mailme.dk> wrote in message
> Jeg har lavet denne kode:

Lavet? Mener du ikke kopieret? Hvis du selv havde lavet den, så ville du
også vide, hvad der foregår.

> order by hitin DESC
> Men den vil altid vise det som der har det højeste tal.

Bare fjern "DESC", som betyder "faldende rækkefølge" (frit oversat).

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 25-11-01 13:55

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote in message

> Lavet? Mener du ikke kopieret? Hvis du selv havde lavet den, så ville du
> også vide, hvad der foregår.

Jeg har også selv lavet den.
Jeg har fundet nogle små dele rundt omkring og har sammensat det til denne.

Fra : "René Nielsen"

Dato : 25-11-01 15:20

I artikel <3c00ea49$0$25388$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, skrev "Morten
Jørgensen" <tbd@mailme.dk>:
> Jeg har også selv lavet den.
> Jeg har fundet nogle små dele rundt omkring og har sammensat det til
> denne.
Men i stedet for at gennemgå siderne på mysql.com, for at finde en
løsning, skriver du her.. Hmm
(Sorry - men kan ikke forstå at du ikke gider lede selv.. det er den slags
som gør folk sure - inklusiv mig..)

René

--
Nej - jeg snakker kun for mig selv.. det er mine meninger, ikke andres..
Web : [ http://www.renenielsen.com/ ]

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 25-11-01 16:36

"René Nielsen" <mig@renenielsen.com> wrote in message
> [...]
> løsning, skriver du her.. Hmm
> (Sorry - men kan ikke forstå at du ikke gider lede selv.. det er den slags

Jeg har kigget en del inde på php.net. Men jeg kunne ikke finde noget. Jeg
har prøvet at søge efter order by. Men der kommer ikke noget som jeg kunne
bruge.
Jeg kendte ikke til mysql.com

Fra : "René Nielsen"

Dato : 25-11-01 19:56

I artikel <3c010fff$0$227$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, skrev "Morten
Jørgensen" <tbd@mailme.dk>:
> Jeg har kigget en del inde på php.net. Men jeg kunne ikke finde noget.
> Jeg har prøvet at søge efter order by. Men der kommer ikke noget som jeg
> kunne bruge.
> Jeg kendte ikke til mysql.com
<surt opstød>
Der beviser du så, at du ikke sætter dig ind i tingene, sorteringen
foregår nemlig i SQL, og du bruger en mysql database, hvor noget befinder
sig i denne, men alligevel er det ikke her det skal finde sted..? hmm -
hjemmearbejdet skal du lære først
</surt opstød>

René

Fra : Karl Peder Olesen

Dato : 25-11-01 19:53

Hej

> [...]
>har prøvet at søge efter order by. Men der kommer ikke noget som jeg kunne

Hvis du skal lave noget som helst med databaser - her MySQL - så er
det en _rigtig_ god ide at sætte sig ind i det grundlæggende omkring
databaser, specielt SQL. Så kommer man ikke galt afsted med at stille
div. spørgsmål.

Det kan du bl.a. finde i manualen til MySQL. Den har både afsnit for
begyndere og alt muligt. Se adressen:

http://www.mysql.com/documentation/index.html

mvh
Karl Peder

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 27-11-01 21:20

www.webcafe.dk har også nogle meget nemme begynder-artikler om (My)SQL

--
Mvh. Mogens
www.momech.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 25-11-01 16:13

> Jeg har også selv lavet den.
> Jeg har fundet nogle små dele rundt omkring og har sammensat det til
denne.

Jeg er ikke særlig god i et køkken, men jeg kan da godt finde på at bage
en kage, helt selv. Det er jo nemt nok: Bland kagepulver, vand og
fedtstof sammen. I en form, og en tur i ovnen.
Men både min mor og min kæreste griner af mig, hvis jeg siger, jeg selv
har lavet den.

Get the point? :)

Men ellers, du skal bare slå SELECT op i MySQL manualen. Jeg prøvede
lige at gå ind på google, og søge på "mysql manual select" (uden
gåseøjn).
1. hit var indholdsfortegnelsen. Men 2. hit er siden, der fortæller om
grundlæggende SELECT. Læs lidt på den. :)

Har du andre spørgsmål vedrørende SQL er du velkommen til at spørge i
dk.edb.database. Ja, det var dk.edb.database. Den er beregnet til at
diskutere database-ting (som fx SQL, herunder MySQL), hvor imod
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php er til at diskutere PHP i. :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Svenne Krap

Dato : 25-11-01 14:29

Hej Morten,

du har nogle forholdsvist store problemer på dit website.

Din navigation struktur er mildest talt ikke homogen.

Se fx:

Kontakt os =
http://212.242.55.170/starwayonline/modules.php?op=modload&name=Kontakt
os&file=index

=> forholdsvis elendig måde at kanalisere alt funktionalitet ind i en
side på. Giver tonsvis af problemer og ingen fordele.

Toplisten = http://212.242.55.170/starwayonline/top_index.php
Brugere = http://212.242.55.170/starwayonline/user.php

=> her er der lavet en lidt mere fornuftig ting med en php-fil til
hver type funktionalitet. Dog ville passende brug af underbiblioteker
gøre det meget lettere at håndtere på sigt.

Og din feedback fidus giver følgende fejl:

Warning: Failed opening 'modules/Feedback/index.php' for inclusion
(include_path='') in c:\http\www\starwayonline\modules.php on line 40

Håber ikke du tager det her for hårdt, din portal er forholdsvis god
(omend jeg mener portaler er uddøende), og dette indlæg forsøger at få
dit site bedre.

Jeg kan løfte sløret for, at jeg pt. fifler med at begynde på en bog
om hvordan man bygger et større site i PHP. Ikke decideret en
php-lærebog.

Mvh

Svenne
--
Mail usenet@krap.dk - svenne@krap.dk - PGP key id : 0xDF484022
ICQ: 5434480 - http://www.krap.dk - http://www.krap.net

Fra : Svenne Krap

Dato : 25-11-01 14:46

<advarsel>
Denne besked er offtopic.
</advarsel>

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 25-11-01 15:17

"Svenne Krap" <usenet@krap.dk> wrote in message
> [...]
> hver type funktionalitet. Dog ville passende brug af underbiblioteker
> gøre det meget lettere at håndtere på sigt.

Du mener altså at det bliver svært at opgradere til nyt funktioner, når jeg
pt. har bla. nogle af tingende liggende på sådanne adresser som:
http://212.242.55.170/starwayonline/modules.php?op=modload&name=Kontakt
os&file=index

Det kan da godt være. Men jeg arbejder på det.
Det er et stort script at jeg har downloadet på www.postnuke.com

> Og din feedback fidus giver følgende fejl:
>
> Warning: Failed opening 'modules/Feedback/index.php' for inclusion
> (include_path='') in c:\http\www\starwayonline\modules.php on line 40

Whoops, undskyld. Jeg vil prøve at rette fejlen nu.