Fladt batteri ???
Fra : Birte

Dato : 25-11-01 09:35

Hej NG
Når en PC'er taber meget tid, og på Internettet er den blevet ulidelig
langsom, er det så batteriet???
Håber på hjælp
vh Birte

Fra : Erik G Christensen

Dato : 25-11-01 10:33

Birte wrote:

> Når en PC'er taber meget tid, og på Internettet er den blevet ulidelig
> langsom, er det så batteriet???

Nej, mest sansynligt en virus eller andet, der æder al CPU tid.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Birte

Dato : 25-11-01 13:06

Hej Erik
Det er en helt nyformateret PC'er, og så skulle der jo ikke være virus vel ?
vh Birte

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 25-11-01 15:34

[...]

PC'en, der taber tid kan svjv godt skyldes det interne batteri.
Men hvis det kun er internettet, der er blevet langsomt, er det
sandsynligvis din internetforbindelse, der ikke er konfigureret optimalt.
Som du selv siger, er puteren jo nyformatteret. Og hvis du har en
modem-forbindelse er det endnu mere sandsynligt, at din konfiguration skal
tilpasses.

Desuden kan du ikke regne med at en nyformatteret disk er virusfri. Den kan
nemt ligge i f.eks. boot-sektoren af harddisken.
Du bør skaffe en startdiskette, som helt sikkert ikke har været i en PC med
virus, med opdateret antivirus-software på. Det er den eneste sikre måde at
tjekke computeren for virus.

MVH
HEnrik

Fra : cheesedealer

Dato : 25-11-01 16:32

"Henrik Koksby Hansen" <kaptajnen@koksby.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
med
> virus, med opdateret antivirus-software på. Det er den eneste sikre måde

Man kunne også prøve den her, hvis det stadig er muligt at komme på nettet,
før mere drastiske ting.
Den er gratis for private.

http://housecall.antivirus.com/housecall

PH

Fra : Henning

Dato : 25-11-01 20:15

On Sun, 25 Nov 2001 13:05:36 +0100, "Birte" <b.i.c@mail.tele.dk>
wrote:

>Hej Erik
>Det er en helt nyformateret PC'er, og så skulle der jo ikke være virus vel ?

Skal vi ikke lige slå een ting _halt_ fast! Selv om du formaterer din
PC slipper du ikke af med virus! Hvad siger din virusscanner?

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Henning

Dato : 25-11-01 21:06

On Sun, 25 Nov 2001 20:14:53 +0100, Henning <newsmail@mailme.dk>
wrote:

>Skal vi ikke lige slå een ting _halt_ fast! Selv om du formaterer din

Og det var selvfølgelig _helt_ fast! En bootvirus fjernes ikke ved
formatering.

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Birte

Dato : 26-11-01 08:16

ok ok, det er slået helt fast, og så er jeg det klogere, jeg vidste ikke
andet end at en formatering var go' nok ))).
Ang PC'en, er det ikke min, men jeg vil snarest mulig scanne for virus,
selvom den blev det ved installering af NAV 2001, men men
vh Birte