hjælp
Fra : -=\(Per Nielsen\)=-

Dato : 25-11-01 00:41

jeg prøver lige nu at lave en side hvor folk skal kunne hente txt filer, men
jeg skal have den til at MAN SKAL download filen, eller får den popupboks,
lige gyldigt hvad jeg gør, så åbner den bare den skide txt fil.. plz help me

Fra : Morten Poulsen

Dato : 25-11-01 01:05

In article <RjWL7.5392$TN1.520527@news000.worldonline.dk>, "-=\(Per
Nielsen\)=-" <pmn@fedt.dk> wrote:
> [...]
> men jeg skal have den til at MAN SKAL download filen, eller får den
> popupboks, lige gyldigt hvad jeg gør, så åbner den bare den skide txt

Foelgende burde loese det:

<?php
header("Content-Type: text/plain");
header("Content-Disposition: attachment; filename=\"whatever.txt\"");
readfile("source-text-for-whatever.txt");
?>

--
Morten Poulsen <morten@flug.dk>
http://cobalt.certus.dk/~mortenp/

Fra : -=\(Per Nielsen\)=-

Dato : 25-11-01 01:03

har lidt problemer med det... indtil videre gør den noget af det ok...

Når jeg skriver execute.cfg i et felt og sender det til en aden side, hvor
jeg har brugt det du skrev, så henter den indholdet fint, MEN, den klader
filen for cfg_get.php som er navnet på siden, og ting nummer 2, den gamemr
det som txt dokument, det skal gemme det som .cfg... tror bare jeg glemte at
få det sidste med...

Fra : -=\(Per Nielsen\)=-

Dato : 25-11-01 01:05

Min kode ser sådanne ud

<?php
header("Content-Type: text/plain");
header("Content-Disposition: attachment; filename=\"cfg/$cfg\"");
readfile("cfg/$cfg");
?>

Fra : Morten Poulsen

Dato : 25-11-01 01:40

In article <Q%WL7.5404$TN1.529677@news000.worldonline.dk>, "-=\(Per
Nielsen\)=-" <pmn@fedt.dk> wrote:
> header("Content-Disposition: attachment; filename=\"cfg/$cfg\"");

Hvad siger den til foelgende i stedet?

Fra : -=\(Per Nielsen\)=-

Dato : 25-11-01 01:18

tak for hjælpen morten, hvor har du dog fået det mærkelige "subject" fra????
Re: =?ANSI_X3.4-1968?b?aGrmbHA==

TAK FOR DET

Fra : Morten Poulsen

Dato : 25-11-01 01:58

In article <LdXL7.5409$TN1.532158@news000.worldonline.dk>, "-=\(Per
Nielsen\)=-" <pmn@fedt.dk> wrote:
> tak for hjælpen morten, hvor har du dog fået det mærkelige "subject"
> fra???? Re: =?ANSI_X3.4-1968?b?aGrmbHA==

Jeg vil tro det kommer fra det danske bogstav i det oprindelige subject,
som min klient aabenbart har haandteret forkert..

> TAK FOR DET

np

Fra : -=\(Per Nielsen\)=-

Dato : 26-11-01 19:52

i det upload script jeg bruger,
-snip-
<form method="post" action="ok.php" enctype="multipart/form-data">
<input type=file name=file size=30>
<input type="submit" value="Upload" name="submit">
</form>
<-snip-

Hvordan får jeg den til at sige at det kun er .txt extension, så den står på
..txt når man trykker på browse