skjule bestemt id..? [MySQL]
Fra : "René Nielsen"

Dato : 24-11-01 22:59

Hmm - et lille ?
Jeg sidder med en mysql database, hvor jeg kan lave udtræk, men kun alle
eller bestemte, men det jeg ønsker - er at vise alle, pånær nogle
bestemte, har kigget i manualen til Mysql, men kan ikke finde nogle
steder, hvor dette omtales, så mit ? er... kan det lade sig gøre..? at
vise alle, pånær bestemte id'er?

René

--
Nej - jeg snakker kun for mig selv.. det er mine meninger, ikke andres..
Web : [ http://www.renenielsen.com/ ]

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 25-11-01 00:33

René Nielsen <mig@renenielsen.com> wrote in message
> [...]
> ikke finde nogle steder, hvor dette omtales, så mit ? er... kan
> det lade sig gøre..? at vise alle, pånær bestemte id'er?

Hej René

Nu kender jeg intet til hvad mySQL og ikke kan. Men kan du
ikke lave en forespørgsel ala:
SELECT *
FROM dinTabel
WHERE dinTabel.id NOT IN = {1,2,3,4,5}

eller skrevet længere (hvis mySQL ikke kan ovenstående)
WHERE dinTabel.id <> 1 AND dinTabel.id <> 2 AND...
--
Mikkel Bundgaard
IT University of Copenhagen

Fra : "René Nielsen"

Dato : 25-11-01 01:29

I artikel <9tpann$4h$1@sunsite.dk>, skrev "Mikkel Bundgaard"
<mikkelbu@teliamail.dk>:
> eller skrevet længere (hvis mySQL ikke kan ovenstående) WHERE
> dinTabel.id <> 1 AND dinTabel.id <> 2 AND... --
Jeg takker mange gange - den gjorde værket..

René