tekst fra en side til en anden
Fra : Lars

Dato : 24-11-01 13:53

Hej
jeg har 28 infosider hvor man kan tilmelde sig et kursus, dvs. at der er en
formside for hver infoside, kan jeg hente data fra info siden til formside
sådan at jeg kan nøjes med en formside i stedet for 28 infosider og 28
formsider ?
jeg har set det kan lade sig gøre med PHP men dette her skal være ASP eller
et script.
Lars

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 24-11-01 14:25

Lars wrote in news:9to57b$263t$1@news.cybercity.dk:

> [...]
> infosider og 28 formsider ?
> jeg har set det kan lade sig gøre med PHP men dette her skal være ASP

Det hurtige svar er "ja" .. det kan du godt. Hvad er det for data du gerne
vil overføre ?

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Lars

Dato : 24-11-01 15:26

>SNIP
> >

> Det hurtige svar er "ja" .. det kan du godt. Hvad er det for data du gerne
> [...]

De relevante info fra siden hvor der står noget om kurset, sådan som det er
nu er der en side med info og en side hvor man melder sig til.
Hvis man kunne overføre fx. underviser, sted og dato til formsiden og selv
skal indtaste navn, skole osv. kunne man nøjes med en tilmeldingsform.
Lars

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 24-11-01 17:51

Lars wrote in news:9toamq$2dqg$1@news.cybercity.dk:

> [...]
> Hvis man kunne overføre fx. underviser, sted og dato til formsiden og
> selv skal indtaste navn, skole osv. kunne man nøjes med en

Lad mig først sige, at hvis du har en masse kursussider, der ser nogenlunde
ens ud mht layout etc, så er det noget, der næsten skriger på en database-
løsning. Så vil du kunne nøjes med tre sider:

En oversigtsside
En kursusside (med inf om det enkelte kursus)
En tilmeldingsside

.... i stedet for dde 25+ sider du har pt.

Jeg har lavet en meget skrabet version af sådan et system ... som du kan
bruge til inspiration ... så må du jo sige til, hvis du har flere spgs eller
om det slet ikke er det du havde i tankerne. Jeg har i koden simuleret en
bagvedliggende database.

Se det på http://asp.stocholm.dk/tilmeld/

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Gad vide hvor lang tid der går, inden danskerne
finder ud af, at de har købt katten i sækken til valget ...

Fra : Lars

Dato : 24-11-01 19:42

> [...]
eller
> om det slet ikke er det du havde i tankerne. Jeg har i koden simuleret en

Hej Jesper
Det kunne jeg fint bruge, godt ikke sådan jeg havde tænkt mig men et helt
fint system.
Tak for det
Lars