Iwill BD100Plus
Fra : JH

Dato : 24-11-01 11:54

Er der nogen som kan fortælle mig, hvor stor en harddisk dette lidt
ældre board (http://support.iwill.net/bd100plus.htm) kan bruge ??

Jeg har spurgt Iwill selv, som fortæller mig 32GB. Men det kan jo ikke
helt passe når jeg i øjeblikket bruger en 45GB disk.

På forhånd tak.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 24-11-01 18:45

"JH" <newsfilter3@dk2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har spurgt Iwill selv, som fortæller mig 32GB. Men det kan jo ikke
> helt passe når jeg i øjeblikket bruger en 45GB disk.

Og har du de fulde 45GB til rådighed ??

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : JH

Dato : 24-11-01 22:11

> Og har du de fulde 45GB til rådighed ??

Ja. BIOS'en finder også alle GB fint.

Desuden er den forbundet direkte til boardet (altså intet selvstændigt
controllerkort), eller nogen form for manager-program.

Kender du noget til boardet ?

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 24-11-01 23:36

> Ja. BIOS'en finder også alle GB fint.
>
> Desuden er den forbundet direkte til boardet (altså intet selvstændigt
> controllerkort), eller nogen form for manager-program.
>
> Kender du noget til boardet ?

Jeg har en kammerat som har et Iwill board - jeg mener at huske at det er et
100BDplus, og han kan ikke se mere end de 32GB...
Han kører med nyeste BIOS.

Fra : JH

Dato : 25-11-01 00:38

> Jeg har en kammerat som har et Iwill board - jeg mener at huske at det er et
> 100BDplus, og han kan ikke se mere end de 32GB...

Mystisk... jeg ved at BD100 (altså uden Plus) kun kan bruge 32GB.....

Men jeg kan som sagt ikke finde noget omkring mit eget board. Jeg har
lige her til aften kigget en ekstra gang på boardet, for nu at være
helt sikker på at det er subject, og det er det.

Er der noget med at man kan smide et controllerkort i, og derved bruge
en større disk ?? - jeg påtænker en 80+ GB disk...

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 25-11-01 02:43

> Mystisk... jeg ved at BD100 (altså uden Plus) kun kan bruge 32GB.....

Så er det nok et BD100 min kammerat har...

> Er der noget med at man kan smide et controllerkort i, og derved bruge
> en større disk ?? - jeg påtænker en 80+ GB disk...

Hmmm.... mon ikke det stadigt afhænger af BIOS...?
Anyone ?

Fra : Klaus

Dato : 25-11-01 10:22

> [...]
|
| Er der noget med at man kan smide et controllerkort i, og derved bruge
| en større disk ?? - jeg påtænker en 80+ GB disk...

Hvis en BIOS-update ikke er nok, kan du benytte en diskmanager, så er
problemet løst.
Klaus

Fra : JH

Dato : 25-11-01 14:57

> Hvis en BIOS-update ikke er nok, kan du benytte en diskmanager, så er
> problemet løst.

Også hvis den skal køre som 'slave' ??