Hvilken kort til SW-2001 ?
Fra : K. Petersen

Dato : 23-11-01 23:13

Hvilken grafikkort er værd at vælge til SolidWorks 2001.

Jeg har lånt et OxygenVX1 (sat til OpenGL ->SW) men
det hakker lidt i grafikken når man roter en part.

Kortet må ligge omkring 5000,- hvad er værd at vælge ?

Windows2000

Kim Petersen

Fra : Peter A. Jensen

Dato : 24-11-01 19:13

Kontroller at dine drivere er de sidste nye, og at SW-2001 under støtter
kortet ordentligt, se
http://www.solidworks.com/swdocs/support/html/videoissues/videoreport.cfm
Hvis side ikke giver 100% grønt lys så drop kortet.

Du skriver ikke hvilken maskine du kører på, og hvor stor en model du
arbejder med men Oxygen VX1 kortet burde være et udmærket valg, det burde
ikke koste mere end 1500-2000Kr .

Min erfaring er at når det gælder professionell grafikkort og tilhørende
support er det de 3 tyske grafikkort producenter: Matrox, Elsa med Nvidia
kort og Ati med IBM's Fire GLx processor, der er førende.
Hos Elsa kan du få et Gloria xxx med Nvidia Quadro2 pro processor for de
penge du har til rådighed. Mens ATI har nogle helt nye FIRE-GL kort til gode
priser, Matrox har for ringe ydelse når det gælder 3D.

Det er dog vigtigst at du får et kort med ordentlig support af OpenGL
(http://www.opengl.org/)

Mvh