Min søn vil ikke sove om aftenen....
Fra : Britta Madsen

Dato : 23-11-01 21:31

Hejsa....
Er der ikke nogle der kan hjælpe mig, min søn vil ikke sove om aftenen, så
mig og min mand har snart ikke noget tid alene sammen om aftenen.....vores
søn går senere og senere i seng, ja det plejer først at være når vi går i
seng at han vil sove.............vi kan ikke bare ligge ham ind i sengen,
for der vil han ikke sove alene, hvad skal vi gøre...........
HJÆLP...
Knus fra Britta

Fra : Banner man

Dato : 25-11-01 15:17

Fortælle han at det skal han !

Fra : Dan Andersen

Dato : 25-11-01 22:20

Hej Britta,

Du skriver ganskevist ikke noget om, hvor gammel jeres søn er, men prøver
aligeve...

> Er der ikke nogle der kan hjælpe mig, min søn vil ikke sove om aftenen, så
> mig og min mand har snart ikke noget tid alene sammen om aftenen.....

En ond cirkel i er/ved at komme ind i ;-(

> vores søn går senere og senere i seng, ja det plejer først at være når vi
går i
> seng at han vil sove.............

Det kan jo skyldes mange ting, specielt tænderne, bange for mørke..

> vi kan ikke bare ligge ham ind i sengen,
> for der vil han ikke sove alene,

Se, nu er det jo jer der kan, vil og SKAL bestemme, det i har gang i nu, er
at lade den lille styre hvornår hans og tildels også jeres sengetider skal
ligge.

Det nyeste nummere af "Forældre og børn" har en artikel netop om småbørn og
sengetider, en rigtig god artikel.
Som der også står i artikelen, glæder det om at få lagt nogle faste vanere
for barnet, f.eks. efter spisetid, er det en tur i bad (langt bad = træt
unge), så op at hygge med mor og far i sofaen, evt. noget spise hvis det er
nødvendig (det er det for vores søn) og så op i seng, kort og godt, ind med
ham, sig med hård og bestemt stemme "så er det sovetid" og så gå, med det
samme, ikke noget med at sidde og hygge med barnet inde i sengen, hvis han
vågner, så lad ham ligger og græde/skrige (ja, det er hårdt) i en 2
minutters tid, og gå så ind og gør som før, hård og bestemt stemme, at nu
skal han sove, og gå så ud igen. Sådan har vi fået vores barn til at få en
nogenlunde fast sovetid (19-19.30)

Der findes også en bog (skulle være enorm god) om dette emne, titlen hedder
"Godnat og sov godt" og har ISBN nummer : 87-21-01208-3, og kan bestilles
her : http://www.gad.dk/bog.asp?id=76972

Jeg håber jeg kunne hjælpe en lille smule...

Mvh

Dan Andersen, far til søn på 8 måneder..