Itbutikken igen igen
Fra : Anders Lund

Dato : 23-11-01 16:50

Jeg har et bundkort til rep. hos itbutikken. De har nu haft den i 8 uger. De
MANGE gange jeg har rykket får at få den tilbage har de sagt at bundkortet
er i stykker og at de er ved at skaffe et nyt til mig. Det kan de åbenbart
ikke, så jeg kræver at få mine penge tilbage, man NEJ, det er mere end 14
dage siden jeg har købt så jeg kan godt glemme alt om mine penge

Hvad gør jeg??

NB: Hold jer langt fra Itbutikken, de er meget flinke indtil de får deres
penge, derefter skider de på deres kunder! (efter min opfattelse)

Mvh
Anders Lund

Fra : DWM

Dato : 23-11-01 18:36

"Anders Lund" <anders@itnews.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke, så jeg kræver at få mine penge tilbage, man NEJ, det er mere end 14
> dage siden jeg har købt så jeg kan godt glemme alt om mine penge

Kontakt dem, sig du har ventet alt for længe som det er nu og at du vil
ophæve købet. Hvis de stadig kommer med samme smøre så henvis dem til:
http://www.forbrugersikkerhed.dk/doc_127_1.asp
Bed dem specifikt at kigge der hvor nedenstående står.
Hvis der er mangler ved varen - så klag
Kontakt virksomheden hvis du modtager den forkerte vare eller der er mangler
ved varen. Det er virksomheden, der skal dække alle omkostninger.
Virksomheden kan vælge at ombytte varen reparere den. Hvis manglen ikke bliver
afhjulpet indenfor rimelig tid, kan du ophæve købet.
Hvis det ikke virker så skal du indsende en klage til forbrugerklagenævnet.
http://www.fs.dk/info/fkln.htm
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress

Fra : reno

Dato : 23-11-01 19:18

Jeg kan ikke sige noget dårligt om itbutikken, jeg har altid fået en god
behandling, og hver gang et af de købte vare jeg har købt, er ved at blive
et år, så sender de en mail, for at gøre mig opmærksomhed derpå.
mvh. Reno

Fra : \"¨¨°º©o.,,.o©º°¨¨\"

Dato : 23-11-01 19:37

"Anders Lund" <anders@itnews.dk> wrote in message
>KLIP
> NB: Hold jer langt fra Itbutikken, de er meget flinke indtil de får deres
> penge, derefter skider de på deres kunder! (efter min opfattelse)

Vel vil jeg ikke. Det er en godt butik.

Mogens

Fra : Sogaard

Dato : 23-11-01 22:24

> Vel vil jeg ikke. Det er en godt butik.

Ja, den betjening man får afhænger måske også lidt af hvordan man opfører
sig over for personalet, og om de krav man stiller er helt hen i vejret...

Fra : Torben Christensen

Dato : 23-11-01 20:52

"Anders Lund" <anders@itnews.dk> wrote in message

> NB: Hold jer langt fra Itbutikken, de er meget flinke indtil de får deres
> penge, derefter skider de på deres kunder! (efter min opfattelse)

Jeg købte for nylig et asus bundkort som viste sig at være defekt, det
sendte jeg retur efter aftale med ønske om af få pengene refundet da et nyt
var i restordre hos dem, få dage efter fik jeg en check fra dem.

En tidligere gang var det et grafikkort der var defekt, det blev ombyttet
med et nyt på under 1 uge.

--
mvh. Torben

Fra : DWM

Dato : 24-11-01 08:14

"Torben Christensen" <tc@tccom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> var i restordre hos dem, få dage efter fik jeg en check fra dem.
>
> En tidligere gang var det et grafikkort der var defekt, det blev ombyttet

Ja men hvis der var gået 2 uger og du have ventet på et produkt som var
i restordre ser det jo tydeligt ud som om at de ikke vil refundere ens penge
men henvisning til at der kun er 14 dages returret. Derfor kan man nu stadig,
som jeg skrev, ophæve købet hvis man har ventet længe på et nyt produkt.

Fra : Torben Christensen

Dato : 24-11-01 09:40

"DWM" <no.valid.email.address@for.you.duh> wrote in message

> [...]
stadig,
> som jeg skrev, ophæve købet hvis man har ventet længe på et nyt produkt.

De refundere kun pengene hvis det er det man ønsker, altså i det øjeblik man
udfylder den rma-returseddel.
Hvis man på deres hjemmeside kan se at et identisk board er i restordre, -og
hvis man ikke gider vente bør man jo bede om at få pengene retur, ikk?.

--
mvh. Torben

Fra : DWM

Dato : 24-11-01 17:34

> De refundere kun pengene hvis det er det man ønsker, altså i det øjeblik man
> udfylder den rma-returseddel.

Ifølge forbrugerloven skal de også gøre det ved for lang ventetid hvilket
jo tydeligt er tilfældet her.

> Hvis man på deres hjemmeside kan se at et identisk board er i restordre, -og
> hvis man ikke gider vente bør man jo bede om at få pengene retur, ikk?.

Jo men når man så vælger ikke at gøre det men vente på et nyt produkt
så regner man jo ikke ligefrem med at det tager 8 uger (and counting)