sounds good?
Fra : Hauerslev

Dato : 23-11-01 14:36

hejsa

når vi når hen til januar har jeg besluttet at investere i nye højtalere og
ny lydkort til min elskede lille 'puer men jeg er idt i tvivl om hvad jeg
skal vælge. Jeg ved det sakl være et godt 3-speaker sæt (subwoofer+2
sattelitter) jeg skal have og at lydkortet skal være fra Creative. Nu
mangler jeg så bare hjælp til at indsnævre søgningen

Med hensyn højtalere har jeg haft kig på Logitech Soundman S-20, Altec
Lansing ATP3, Creative SoundWorks SW310 og et højtalersæt fra Phillips (kan
ikke huske modellen) men jeg er åben for forslag.

Hvad angår lydkort har jeg haft kig på Soundblaster Live! Player 5.1 men her
er jeg kommet i tvivl om det kan betale sig når jeg kun sætter et 3-speaer
sæt til. Som alternativ har jeg derfor kigget på et Soundblaster Live!
Player 1024.

Nu beder jeg så jer om at komme med forslag til hvad der er den bedste
sammensætning til en computer der bruges meget til spil. Jeg er lidt usikker
på Logitechs S-20 da der sælges som værende perfekt til musik hvilket ikke
lige er hvad jeg har brug for men øs ud med erfaringer og forslag :)

--
_________________
be good! - Hauerslev

Fra : Soren Pedersen

Dato : 23-11-01 14:59

Hvis jeg stod i din situation ville jeg vælge et billigt lydkort med
line-out, finde en brugt forstærker (eks. NAD), og et sæt 2-vejs reol
højtalere fra eks. Dali eller Jamo. Jeg ville med andre ord ikke vælge en
sub løsning, da den korte afstand til hølttalerne vil ødelægge fornemmelsen
af "rum".
I den sammenligning har en installation hvor lydkortets forstærker-chip, og
et par "snollede" pc-højttalere ikke en chance.

God weekend

/Søren

Fra : Suffo

Dato : 23-11-01 15:38

> [...]
(kan
> ikke huske modellen) men jeg er åben for forslag.
Vælg Logitech Soundman S-20. De er kåret, i de test jeg har været med til at
lave, som de bedste ud af dem vi testede.

> [...]
> er jeg kommet i tvivl om det kan betale sig når jeg kun sætter et 3-speaer
> sæt til. Som alternativ har jeg derfor kigget på et Soundblaster Live!
Player 1024 er længe nok, det er SB PCI 512 også. men hvis du vil slutte
puteren til en surround-forstærker på et tidspunkt, så ville det nok være
bedst at inverstere i "SB Live Player 5.1 Platinum" eller "SB Live Audigy".

Men det er op til dig.

> [...]
> på Logitechs S-20 da der sælges som værende perfekt til musik hvilket ikke
> lige er hvad jeg har brug for men øs ud med erfaringer og forslag :)
Perfekt til Musik og mindst lige så gode til Spil. Jeg har aldrig spillet
GTA2 med mere brummende motorlyde og dybe lavfrekvente gengivelser a "BØVSE"
og "PRUTTE". Jeg har Faktisk lige spillet GTA3 med sådan et par og hold da
kæft der er gang i dem. Tingen er at de er jo også flotte at se på i forhold
til mange andre, specielt Creative.

Mvh
Suffo
Detonator -
testing..........OK

Fra : Hauerslev

Dato : 23-11-01 17:06

hejsa og tak for dine svar :)

har du nogle links til de test du har lavet? hvad er forskellen egentlig på
SB Live 1024 og SB PCI 512? jeg har set på EDBpriser.dk at de stort set
koster det samme.

mvh.
jesper