USB-stik giver vel strøm
Fra : Jens Jacob Buus

Dato : 22-11-01 09:09

Jeg er ved at prøve at få et alt for billigt web cam til at køre, det er et
pc100 fra new afa eller det billige fra netto som andre sikkert kender det.
Jeg er ikke sikker på om det er i stykker, jeg får i hvert fald intet lys i
den diode der er i webcamet.
Mit ? er vel, kommer der ikke lys i det hvis USB- stikket mærker webcamet ?
Den melder nemlig fejl hvis jeg vil optage noget som helst" sorry you dont
have a video capture hardware"

Fra : Peter Schrøder

Dato : 23-11-01 18:06

"Jens Jacob Buus" skrev
> [...]
webcamet ?
> Den melder nemlig fejl hvis jeg vil optage noget som helst" sorry you

Din USB port er istand til at levere 500mA.
Så hvis dit kamera kræver mindre end dette, burde du være på den sikre
side.
--

Venlig hilsen

Peter
psch[AT]mail1.stofanet.dk

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 23-11-01 19:54

"Jens Jacob Buus" <jjbuus@mail.dk> wrote in message
> Mit ? er vel, kommer der ikke lys i det hvis USB- stikket mærker webcamet
?
Ikke nødvendigvis. Mit kamera har kun lys i dioden hvis det er aktivt (altså
sender et billede til computeren). Det er mere et "du er på" end "jeg er på"
lys. :)

/Lars