IE 5.5 search bar "virus"
Fra : .Erik

Dato : 23-11-01 08:28

Hej.

En eller anden snedig site har fået lusket en setting ind i min ie, så når
jeg vælger view, explorer bar, search, vises siden
http://65.193.182.13/mcircuit/left.htm i search bar. Den åbner så en
syndflod af lede pop-up vinduer.

Jeg har søgt i regedit efter "65.193.182.13" og "mcircuit" men uden held.
Så det er sikkert et redirect.

Er der nogen der ved hvor man ændrer den side som search bar viser tilbage
til originalindstillingen ?

Mvh Erik

Fra : find clausen

Dato : 23-11-01 08:52

> Er der nogen der ved hvor man ændrer den side som search bar viser tilbage
> til originalindstillingen ?

Hjælper det ikke at trykke på "Reset Web Settings" under Internet
Options > Programs ?

--

find clausen
http://www.photopress.dk/
e-mail: findclausen at photopress.dk

Fra : .Erik

Dato : 23-11-01 16:55

"find clausen" <noreply@nospam.com> wrote in message

> Hjælper det ikke at trykke på "Reset Web Settings" under Internet
> Options > Programs ?
jep, det gjorde det !

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-11-01 08:54

Fri, 23 Nov 2001 08:28:14 +0100, skrev ".Erik"
<44e9m2240000j@b9i9g39f449o9o9t.com>:

>En eller anden snedig site har fået lusket en setting ind i min ie, så når
>jeg vælger view, explorer bar, search, vises siden
> [...]

Du kan bruge den Google har til at gå tilbage til MSN, som er den
standardsøgemaskinen IE anvender.

<http://www.google.com/intl/da/defaults.html>

og filen er
<http://www.google.com/intl/da/default.reg>, som du blot skal
klikke på (og sige ja til)
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-11-01 09:10

Fri, 23 Nov 2001 08:28:14 +0100, skrev ".Erik"
<44e9m2240000j@b9i9g39f449o9o9t.com>:

>Jeg har søgt i regedit efter "65.193.182.13" og "mcircuit" men uden held.
>Så det er sikkert et redirect.

Iøvrigt:

Siden findes og kan findes med Google.

Et besøg kan anbefales, hvis man ønsker:

Et utal af popupvinduer
Trojanviruser på sin computer
En exefil, som laver ens opkaldsforbindelse om (her skal man dog
udføre en aktiv handling).

Så husk at tjekke din maskine for virus.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 24-11-01 15:24

On Fri, 23 Nov 2001 09:09:40 +0100, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Trojanviruser på sin computer
>En exefil, som laver ens opkaldsforbindelse om (her skal man dog
>udføre en aktiv handling).

Skal man ikke udføre en aktiv handling ang. de trojanviruser?

--
- Peter Brodersen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-11-01 18:20

Sat, 24 Nov 2001 15:24:08 +0100, skrev Peter Brodersen
<professionel@nerd.dk>:

>Skal man ikke udføre en aktiv handling ang. de trojanviruser?

Nej, AVP kommer frem og siger at det er Trojanvirus, mens jeg er
på siden.
Og ved en scanning umiddelbart efter er der også noget
virusbefængt i Temp. I. F.

Har ikke undersøgt nærmere, hvad det er for noget, men blot ladet
AVP slette dem.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 24-11-01 20:21

On Sat, 24 Nov 2001 18:20:11 +0100, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Nej, AVP kommer frem og siger at det er Trojanvirus, mens jeg er
>på siden.

Hvilke? Og hvordan skulle de blive aktiveret?

--
- Peter Brodersen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-11-01 20:40

Sat, 24 Nov 2001 20:20:37 +0100, skrev Peter Brodersen
<professionel@nerd.dk>:

>Hvilke? Og hvordan skulle de blive aktiveret?

Ingen anelse.

Fra : find clausen

Dato : 24-11-01 18:31

On Sat, 24 Nov 2001 15:24:08 +0100, Peter Brodersen
<professionel@nerd.dk> wrote:

> Skal man ikke udføre en aktiv handling ang. de trojanviruser?

Kan en handling være ikkeaktiv ?

--

find clausen
http://www.photopress.dk/
e-mail: findclausen at photopress.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 24-11-01 20:20

On Sat, 24 Nov 2001 18:31:23 +0100, find clausen <noreply@nospam.com>
wrote:

>Kan en handling være ikkeaktiv ?

Jaeh, computeren kan udføre handlingen (fx ulovlige handlinger), uden
man selv gør noget aktivt.

--
- Peter Brodersen