MID$(Basic) til C++
Fra : The Mester

Dato : 22-11-01 23:15

Jeg er nybeyner i c plus plus men jeg har nogle år på bagen med nogle
forskelige basic's

og jeg har sat mig for at lære c ++ ved at prøve at oversætte et lille
eventyr spil til c plus plus! og jeg er stødt på et problem kommandoen
MID$(....) kan jeg ikke oversætte til c ++
Jeg bruger MS DOS 6.22 & Turbo c++ 3 men hvis der er en der gerne vil
åbenbare deres store c ++ viden til mig ville jeg være personen meget
taknemmelig!!!

Fra : Peder Skyt, Z=nospam

Dato : 23-11-01 06:27

On Thu, 22 Nov 2001 22:14:33 GMT, "The Mester"
<TheMest@worldonline.dk> wrote:

>MID$(....) kan jeg ikke oversætte til c ++

Udtræk af en delstreng i almindelig C:
strncpy( targetbuffer, source+startoffset, maxlength )

(Læs on strncpy i en almindelig C-manual)

Udtræk af en delstreng i C++:
a = x.substr(startoffset,partlength)

Start her: <http://www.msoe.edu/eecs/ce/courseinfo/stl/string.htm>