Måling af effekt
Fra : Christian Flintrup

Dato : 22-11-01 23:31

Hej

Hvordan måler jeg lettest, hvor mange watt min computers interne
komponenter bruger, således at jeg kan afgøre, hvilken strømforsyning,
jeg skal vælge?

--
Christian Flintrup

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-11-01 00:03

"Christian Flintrup" <ic@osxhacks.com> wrote in message
> Hej
>
> Hvordan måler jeg lettest, hvor mange watt min computers interne
> komponenter bruger, således at jeg kan afgøre, hvilken strømforsyning,
> jeg skal vælge?

Et ring amperemeter, og et voltmeter...

Fra : Christian Flintrup

Dato : 23-11-01 00:32

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

> Et ring amperemeter, og et voltmeter...

Ja OK. Der er ikke en eller anden smart BIOS-feature? :)

--
Christian

Fra : Ole

Dato : 23-11-01 06:48

Et ring amperemeter kan ikke måle likestrøm.
Men du kan avlese wattstyrken på de enkelte komponenters merking.

Fra : Christian Flintrup

Dato : 23-11-01 23:45

Ole <la5oga@chello.no> wrote:

> Et ring amperemeter kan ikke måle likestrøm.
> Men du kan avlese wattstyrken på de enkelte komponenters merking.

Det er selvfølgelig en mulighed.

Tak for hjælpen, folkens! :)

--
Christian