Stofanet vs Windows Xp
Fra : steenup

Dato : 22-11-01 22:22

Jeg har virkelig brug for hjælp. har lige købt ny computer, der bruger
Windows Xp, men jeg kan simpelthen ikke installere Stofanet på det, er
der ikke en der kan fortælle mig præcis, hvor jeg skal gå hen og hvad
jeg skal gøre for at opsætte min IP og DNS osv. For det minder
overhovedet ikke om den måde man skal gøre det i win 98/me, og har det
nogen indflydelse at mit netværkskort er af anden model??
Mange gange på forhånd tak
Steen

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Loumann

Dato : 23-11-01 11:09

Thu, 22 Nov 2001 21:22:07 GMT, "steenup" <steenup.news@kandu.dk>
wrote:

>Jeg har virkelig brug for hjælp. har lige købt ny computer, der bruger
>Windows Xp, men jeg kan simpelthen ikke installere Stofanet på det

Jeg har præcis samme problem - har foreløbig opgivet og bestilt
teknikerbesøg til dkr 600

hilsen p

Fra : Peter Loumann

Dato : 23-11-01 18:36

Fri, 23 Nov 2001 11:09:01 +0100, Peter Loumann
<pelo@mail1.stofanet.dk> wrote:

>der ikke en der kan fortælle mig præcis, hvor jeg skal gå hen og hvad
>jeg skal gøre for at opsætte min IP og DNS osv.

>teknikerbesøg til dkr 600

Han har så været her og fik det til at køre på under 10 min. Så vidt
jeg ku og ka se gjorde han nøjagtig som jeg... :o/

Jeg har lagt skærmdump af indstillingerne i dk.binaer under
(nogenlunde) dette subj.:

<2n0tvtoic24js1dmm8gvbdb16eohsk13el@4ax.com>

Hvilket kabelmodem? Iflg. samme tekniker har det ingen indflydelse på
mit 3½ år gamle com21.

hilsen p

Fra : \"¨¨°º©o.,,.o©º°¨¨\"

Dato : 23-11-01 18:54

"Peter Loumann" <pelo@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> jeg ku og ka se gjorde han nøjagtig som jeg... :o/

Hvis/når du oplever at det kører dårligt, så fjern de 2 flueben i gif 5.

Mogens

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-11-01 13:30

Fri, 23 Nov 2001 18:54:01 +0100, "\"¨¨°º©o.,,.o©º°¨¨\"" <mogens"fjern
mig"@nielsen.ac> wrote:

>Hvis/når du oplever at det kører dårligt, så fjern de 2 flueben i gif 5.

Aha! Tak! Har ikke haft nogen problemer enndu. Er det noget, du har
lyst til at forklare?

hilsen p

Fra : \"¨¨°º©o.,,.o©º°¨¨\"

Dato : 24-11-01 13:56

> Aha! Tak! Har ikke haft nogen problemer enndu. Er det noget, du har
> lyst til at forklare?
>
> hilsen p

Hvis Stofas proxy sever kører dårligt, så er det ingen fordel at bruge den.

Jeg har aldrig brugt stofas proxy server. (Har haft stofa siden april 98).

En af mine venner der har fået stofanet for ca. 1 md. siden, anbefalede
teknikkeren der trak kablet, netop det samme.

Hilsen Mogens

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-11-01 15:29

Sat, 24 Nov 2001 13:56:17 +0100, "\"¨¨°º©o.,,.o©º°¨¨\"" <mogens"fjern
mig"@nielsen.ac> wrote:

>Hvis Stofas proxy sever kører dårligt, så er det ingen fordel at bruge den.

Enig.

>Jeg har aldrig brugt stofas proxy server. (Har haft stofa siden april 98).

Heller ikke jeg - troede jeg Nu har jeg fjernet den

hilsen p

Fra : \"¨¨°º©o.,,.o©º°¨¨\"

Dato : 23-11-01 12:29

"steenup" <steenup.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> overhovedet ikke om den måde man skal gøre det i win 98/me, og har det
> nogen indflydelse at mit netværkskort er af anden model??

Gå i "Control Panel" - "Network Connections" og vælg din forbindelse (typisk
Local Area Connection).
Vælg "Properties" og marker "Internet Protecol" og vælg "Properties"

Så er det bare at fylde på. Hvis du skal have flere end 2 DNS'er skal du
vælge "Advance" og "DNS"

Hilsen Mogens

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 23-11-01 16:21

Var det bare så simpelt - jeg arbejder som Internet supporter hos en dansk
ISP - og tro mig - det med at WinXP skulle være _noget_ så nemt for
begyndere er sgu løgn - dertil kommere at det er blevet 100 gange sværrere
at supportere 8(

Og hvorfor fan' er det at i XP Home skal _ALT_ gøres vha. guides ??? !!!

U.

Dato : 23-11-01 17:03

"Uffe S. Callesen" <usc@mail.dk> wrote in message
> Var det bare så simpelt -