Luftpudesystem i wintec sadler ???
Fra : Hans-Ole Jensen

Dato : 22-11-01 20:50

Hej hestevenner!
Jeg skal til at investere i en ny sadel til min hest og tænker på at købe en
wintec pro dressursadel med det nye Cair luftpudesystem. Da jeg ikke kender
nogen, der har prøvet det nye luftpudesystem, vil jeg være glad for at høre,
om der skulle være nogle af jer, der har erfaringer med det??!!
Jeg venter spændt på evt. svar!!!
Tak Søs

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 22-11-01 22:24

In article <3bfd6a04$0$25405$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Hans-Ole Jensen wrote:
> [...]
> nogen, der har prøvet det nye luftpudesystem, vil jeg være glad for at høre,
> om der skulle være nogle af jer, der har erfaringer med det??!!

Det vigtigste er at den passer til din hest. Der har lige
været et par indlæg omkring sadler og det vigtige i at
disse skulle passe til hesten. Måske du kan finde noget
information i disse indlæg ??

ion++

"ingen krydspost". Se http://usenet.dk/netikette/quote.html

Fra : Anet

Dato : 23-11-01 12:42

> [...]
> information i disse indlæg ??
>
> Jeg har lige været hele møllen igennem angående køb af sadel. Jeg har en
meget kraftig og stor hoppe som ikke har forfærdelig meget manke så hun kan
godt være lidt et problem at finde en god sadel til. Nåh, men jeg startede
med at køre lidt rundt og høre om sadler her og der og sammenholdt det så
med hvad jeg i forvejen vidste om mærkerne osv. Næste træk blev så at køre
ned i Næstved rideudstyrforretning for at se hvad de havde. De plejer nemlig
at have et meget stort antal gode brugte og nye sadler og det var også sådan
denne dag. Indehaveren gjorde også virkelig meget ud af at hjælpe mig og
ikke kun i den dyreste sadel men mere ud fra hvilken hest jeg skulle have
den liggende på. Så fandt jeg frem til nogle sadler som kunne have min og
Bole´s interesse og jeg fik dem med hjem og kunne prøve dem en uges tid. Se
det syntes jeg jo var god service fra forhandlerens side. Glad drog jeg hjem
med sadlerne og min venninde kom og vi kiggede og prøvede sammen sadler en
hel formiddag. Blandt de sadler var der faktisk også en wintec af de nye med
luft men den var jeg ikke særlig betaget af. Faktisk var jeg inden meget
varm på den men det skuffede mig en hel del og så valgte jeg en traditionel
sadel af læder istedet for. Vi var meget kritiske og det endte faktisk med
at jeg købte en sadel der ikke er så kendt men som lå helt fantastisk på
hesten og som et ekstra plus så var den så dejlig at sidde i og der var en
støtte som knæ og benstøtte som jeg aldrig har oplevet før. Nu var der så
bare det at hesten skulle vænne sig til at gå med kort dressurgjord og det
tog ca. en uges tid. Nåh, men klogere kørte jeg tilbage til forhandleren med
bagagerummet fyldt til bristepunktet med sadler og vi fandt så en pris som
var ok for sadlen incl. ny gjord, underlag, stigremme og bøjler. Så havde
jeg lige et spørgsmål mere og det var at jeg var i trivl i længden om den
skulle stoppes om for at passe når først sadlen havde sat sig efter en
månedstidsridning men det fik jeg en kvittering på at han kom når jeg
ringede efter en måned og ønskede jeg at få den omstoppet så var det med i
prisen. Magen til service har jeg aldrig set før. Jeg håber at du kan bruge
mit svar til noget men skulle du have andre spørgsmål så mail til mig.

hilsen

Anet

Fra : Snudeske

Dato : 23-11-01 20:40

"Hans-Ole Jensen" <hoj@gonzosoft.dk> wrote in message
> [...]
høre,
> om der skulle være nogle af jer, der har erfaringer med det??!!

Hej Søs.

Jeg har den nye Wintec Isabell med luftpuder og jeg har aldrig siddet i en
bedre sadel + at sadlen ligger perfekt på min besværlige hest. Jeg kan til
gengæld ikke mærke den store forskel på, om der er luft i eller ej. Der er
dog en slags gele i knæpuderne og det synes jeg er rart (jeg har store
problemer med sadler og mine knæ på grund af en knæskade).

Jeg ved ikke, om de er blevet bedre med luft i eller ej, da jeg ikke har
prøvet Isabell'en uden luft. Wintec har jo været så smarte, at alle deres
modeller uden luft er udgået på nær 500, som stadig kan fås uden luft.

MVH

SR30730.

Fra : Claus Bilstrup

Dato : 15-01-02 14:33

> [...]
> prøvet Isabell'en uden luft. Wintec har jo været så smarte, at alle deres
> modeller uden luft er udgået på nær 500, som stadig kan fås uden luft.

Jeg står faktisk selv i den kattepine og skal have en dressursadel og min
hest skal have en meget bred bom ...
Jeg var så inde og se på nogle sadler og faldt så for en wintec (bla. p.g.a.
den udskiftelige bom)....men jeg købte den ikke (endnu i hvert fald) ...
....Jeg har en bekendt som repererer sadler, seletøj osv..og som har en del
års erfaring på dette område.
hun frarådede mig det faktisk
Hun sagde at Wintec sadlen er lavet af et kunststof ..og når den er reddet
på i ca. 1-2 år bliver knæpuderne slidt igennem oppe ved den øverste kant og
det er faktisk mere eller mindre umuligt at lave pænt igen ....
Så jeg kunne da også godt tænke at høre om nogen har erfaring med dette...
hilsen Gitte

Fra : Snudeske

Dato : 15-01-02 17:19

Hej Gitte.

Min sadel er ikke så gammel endnu, så jeg ved ikke, hvordan den kommer til
at se ud, men jeg har før haft en Wintec 100 og den blev brugt hver dag i 4
år uden at få den mindste ridse/skramme eller skulle omstoppes.

Jeg har ikke hørt, at de skulle blive slidt igennem ved knæpuderne og det er
på baggrund af mine tidligere meget gode erfaringer med mærket, at jeg har
købt den + at min hest ikke kan passe andre mærker i mere end 3 måneder ad
gangen, så det bliver hurtigt dyrt.

MVH

SR30730

Fra : Claus Bilstrup

Dato : 16-01-02 06:37

Hej Snudeske

Tak for dit svar ...det var lige sådan et svar jeg manglede ...jeg tror jeg
tager springet ...Gitte

Fra : Snudeske

Dato : 16-01-02 17:03

Hej Gitte.

Det var da så lidt

Held og lykke med sadelkøbet.

Snudeske.

Fra : Lotte de Richelieu

Dato : 30-11-01 17:04

"Hans-Ole Jensen" <hoj@gonzosoft.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
{Snip]
> [...]
høre,
> om der skulle være nogle af jer, der har erfaringer med det??!!

Hej Søs

Jeg har selv en Bruno DelGrange med luftpudesystem
og jeg synes det er rigtig godt, for sadlen skal ikke
"omstoppes" i samme forstand som de traditionelle sadler.
Det tager sadelmageren 10 min at tilpasse sadlen. Der
bruges en lille pumpe og så er den klaret.

Så du behøver ikke undvære din sadel i flere uger for at
få den tilpasset. Og sidst jeg spugte kostede det omkring
700 kr. at få det gjort (hos Heri i Nordsjælland)

Til gengæld skal du være opmærksom på at luft ændrer
"størrelse" når det udsættes for varme og kulde, og derfor
vil sadler med luftsystemet skulle "omstoppes"/tilpasses
oftere end de andre sadler.

Mvh.
Lotte

Fra : Cowgirl Chris of Nor~

Dato : 01-12-01 02:00

"Lotte de Richelieu" <richelieu@post.tele.dk> skrev i melding

> [...]

> "størrelse" når det udsættes for varme og kulde, og derfor
> vil sadler med luftsystemet skulle "omstoppes"/tilpasses

Oh, my!!!
Hvor ofte skal det koste 700 kroner for 10 minutters arbeide, da???

Line.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 01-12-01 12:02

In article <rYVN7.13961$pK1.375050@juliett.dax.net>, Cowgirl Chris of Norway. wrote:

> Hvor ofte skal det koste 700 kroner for 10 minutters arbeide, da???

Lige så tit det er nødvendigt så hesten ikke kommer tilskade.

JonB

"ingen krydspost". Se http://usenet.dk/netikette/quote.html

Fra : Anet

Dato : 01-12-01 13:56

Det kan da godt blive lidt dyrt i længden så hvis det koster 700 kroner hver
gang at der skal "omstoppes".

hilsen

Anet

Fra : Snudeske

Dato : 01-12-01 17:24

> [...]
høre,
> om der skulle være nogle af jer, der har erfaringer med det??!!

Hej igen.

Du skal også være opmærksom på, at hvis der sker noget med luftpuden, så er
din sadel ukampdygtig i op til 3 måneder, da puderne (de gamle) skal sendes
til Wintec, før man får udleveret nogle nye og sadelmagerne herhjemme har
dem ikke liggende på grund af faren for kopiering og indlægning af
luftpuderne i gamle Wintec-modeller.

MVH

Snudeske.