Sende fil med mail.
Fra : Simon Lassen

Dato : 22-11-01 22:01

Hej alle..

Jeg skal bruge en komando sådan jeg kan sende en fil med en mail.

Jeg er ikke på udkig efter "mailx", den tager indholdet af filen og det er
ikke det jeg skal.

På forhånd tak....

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 22-11-01 22:15

Simon Lassen skrev:

> Jeg skal bruge en komando sådan jeg kan sende en fil med en mail.
>
> Jeg er ikke på udkig efter "mailx", den tager indholdet af filen
> og det er ikke det jeg skal.

Hvad mener du med at du gerne vil sende en fil, men ikke dens indhold?

Du kan fx uuencode filen:

#v+
$ uuencode filnavn filnavn | mail -s filnavn.uue me@privacy.net
#v-

eller vedhæfte filen:

#v+
$ echo 'filnavn:' | mutt -a filnavn -s filnavn me@privacy.net
#v-

(I det sidste eksempel er det a'et der gør at filen vedhæftes.)

// Klaus

Fra : Simon Lassen

Dato : 22-11-01 22:31

Det var det sidste jeg skulle bruge. Tak for det.

Det var fordi jeg skulle have det som en fil, og ikke bare som en mail med
filens indhold.

Tak igen.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 22-11-01 22:46

Simon Lassen skrev:

> Tak igen.

Skulle det være en anden gang. Men lær gerne at citere ordentligt
inden, dvs. svar under det du citerer og skær alt overflødigt bort.

Se <http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>.

// Klaus

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 22-11-01 22:27

On Thu, 22 Nov 2001 22:14:39 +0100, Klaus Alexander Seistrup wrote:

> eller vedhæfte filen:

> echo 'filnavn:' | mutt -a filnavn -s filnavn me@privacy.net

Her kan mpack også bruges (hvis man har den installeret og ikke har
mutt).

Mvh.

--
"Well, I'm a moon around you" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Peter Makholm

Dato : 23-11-01 08:13

"Simon Lassen" <simon@hvem-ellers.dk> writes:

> Jeg er ikke på udkig efter "mailx", den tager indholdet af filen og det er
> ikke det jeg skal.

nail(1) er en version af gode gamle bsd-mail, der kender lidt til
MIME. Den burde kunne gøre det hvis man er forelsket i mailx.

-- Allan Olesen på dk.edb.system.unix

Fra : Simon Lassen

Dato : 23-11-01 22:22

Hej igen

Tak for det hurtige svar.

Da jeg kom på arbejde i morges ville jeg prøve om virkede, jeg tror det er
fordi vi bruger Compaq Tru64 og HP Unix.

Og den kender ikke mutt..

Og da jeg ikke kunne overtale en sysadm til til at ligge den ind via en
"privat exe". Er jeg nød til at finde en anden løsning, kan i hjælpe mig.

På forhånd tak..