test af ram med memtest86. Fandt fejl igen~
Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 22-11-01 21:57

Hej

Når man tester sine nyindkøbte 2x512mb-ram med memtest86 v.2.8 kan man så
100 % stole på programmet?

Jeg fik byttet mine ram til nogle andre da programmet fandt 20 fejl i
rammen. Nu har jeg fået nogle nye ram, og i dem er det fundet 1472 fejl!!

Jeg har tit hørt folk tale om at visse maskiner ikke ville tage ram af
bestemte mærker, men hvorvidt det har sin rigtighed ved jeg ikke. Jeg har
hørt at de Veritech ram jeg har købt skulle være nogle rigtig gode nogle, og
forhandlerne har anbefalet mig disse, selvom det var de billigste han havde.

Når memtest86 finder fejl i rammen, er det så endegyldigt? Er det fordi
rammen er dårlig/beskadiget, eller kan min maskine have indflydelse på
hvordan programmet analyserer rammen? Og selvom min maskine skulle have
svært ved at acceptere rammen, ville memtest86 så slet ingen "udslag" give
hvis de nu er fejlfri?

Jeg spørger sådan lidt dumt fordi jeg er træt af at skulle bytte ram.

Med venlig hilsen
Tim Lerche Sørensen

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 22-11-01 23:33

Afprøv en ram-stang af gangen. Og Ja der ville jeg stole på testprogrammet.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Jørgen Lyng Nielsen

Dato : 23-11-01 01:39

Hvor er det muligt at få en kopi af det program, eller det et købe prg ?

Hilsen Jørgen

Fra : Michael Petersen

Dato : 23-11-01 09:10

"Jørgen Lyng Nielsen" <jlyn_fjern_dette_@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor er det muligt at få en kopi af det program, eller det et købe prg ?

http://www.teresaudio.com/memtest86/

mvh

Michael

Fra : cheesedealer

Dato : 23-11-01 11:23

"Michael Petersen" <mcp_dk@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> "Jørgen Lyng Nielsen" <jlyn_fjern_dette_@privat.dk> skrev i en meddelelse
> >
> http://www.teresaudio.com/memtest86/

Har været inde på siden. Hvad er forskellen på den test og den f.eks. Norton
ut. 2001 udfører??

PH

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 23-11-01 18:30

> Har været inde på siden. Hvad er forskellen på den test og den f.eks.
Norton
> ut. 2001 udfører??

Memtest tester hukommelsen meget grundig med forskellige mønstre mm. Det
tager et par timer eller mere afhængig af rammængden og antallet af test man
vælger.
Norton når det ikke til undersiden af skosålen.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Michael Petersen

Dato : 23-11-01 11:31

hvor lang tid forventes det at sådan en test vil tage med 128 mb ram på en
P3 600

Michael