Linux Mandrake 8.1
Fra : JP

Dato : 22-11-01 21:21

Hej
Jeg forsøger at installere Linux Mandrake 8.1 på en gammel pentium computer.
Imidlertid kan jeg ikke finde en virkende net driver til Intel Etherexpres
pro/10 netkortet. Jeg har prøvet alle Etherexpress drivere, som vises under
installationen af Linux uden at få en af dem til at virke. Er der nogen, der
ved om der findes en driver, der virker, til dette netkort?

Tak på forhånd

/JP

Fra : Allan Weber

Dato : 23-11-01 14:15

prøv med en NE2000 kompatibel driver. den findes vist også som mulighed
under installationen af MDK

aw

Fra : Poul-Erik Andreasen

Dato : 29-11-01 02:21

JP wrote:

> [...]
> installationen af Linux uden at få en af dem til at virke. Er der nogen, der
> ved om der findes en driver, der virker, til dette netkort?

Den er så hvidt jeg kan se på

http://www.scyld.com/network/index.html

ikke nogen driver til dit kort. Det er et gammelt kort og der er
Linux 2.0 og Linux 2.2 drivere:

http://www.ultranet.com/~stalba/eep10pci.html

Men ikke 2.4 drivere.
Du kan prøve at sende en mail til ham der har skrevet dem
(det eneste der kan ske er at du ikke får svar)

--
-
Poul-Erik Andreasen