ECS K75SA og XP 1600+
Fra : ThomasT

Dato : 22-11-01 20:14

Hvad skal der stå på en AMD XP 1600+ Processor?
Jeg har lige fået en og mit bundkort genkender den som en Athlon 4 1400MHz.
Jeg har er andet system af nøjagtigt de samme dele og det siger fint nok at
det er en XP-cpu der sidder iden.
Har B.J. Trading snydt mig?
I kortet der genkender er biosen v1.21.06
I kortet der ikke gør er det v1.21.05
Kan det have noget at sige?

ThomasT

Fra : orbital

Dato : 22-11-01 20:52

On Thu, 22 Nov 2001 20:14:10 +0100, "ThomasT" <thth@pc.dk> wrote:

> [...]
>det er en XP-cpu der sidder iden.
>Har B.J. Trading snydt mig?
>I kortet der genkender er biosen v1.21.06

XP 1600+ er 1400 MHz. Du har vist ikke fulgt med. AMD bruger relative
hastighedsangivelser på XP for at angive hvilken P4, de kan
sammenlignes med. Athlon XP laver flere rutiner pr. clock-cycle end
P4. Derfor laver den mere ved lavere clock.

http://www.tufshop.com/store/cpu_amdmain.html

mvh

John

Fra : orbital

Dato : 22-11-01 20:54

Det står endda udtrykkeligt på www.edbpriser.dk hvad hastigheden reelt
er.

Fra : Jonny Jensen

Dato : 22-11-01 23:49

Det er BIOS'en der gør forskellen

Jonny.

Fra : ThomasT

Dato : 23-11-01 00:16

HEY!
Jeg skriver jo at jeg har to ens systemer og det ene skriver at det er en
Athlon 4, mens det andet skriver at det er en XP 1600+.
Jeg ved udemærket godt at AMD benytter "Performance rating", men det var
ikke det jeg spurgte om.

ThomasT

Fra : Bear

Dato : 23-11-01 05:10

Det er en Athlon 4 1400MHz.

Opgrader din BIOS for at få den til at skrive Athlon XP 1600+

Bear
ICQ: 2745075