De der levende fodertyper ?
Fra : Finn Jensen

Dato : 22-11-01 16:46

Hejsa,

Nu fik jeg styr på de der infusorier som man kan lave med enten en tørret
bananskræld eller et tøt hø.

Men hvordan var det man lavede myggelarver ?. Jeg har trævlet nettet
igennem men fandt ikke noget . Jeg kan dog svagt erindre noget om en
spand vand sat under en busk i haven men hvad skulle der lægges i denne
spand foruden vand ??

Og ang. dafnier...skal jeg så trække wadersene på og bevæge mig ud i den
lokale dam eller kan disse også dyrkes på en eller anden måde ?. Jeg har
blot læst på en side om en som havde gjort dette men dafnierne var ikke gode
så alle hans fisk døde og dette ville jeg jo godt undgå, men at have
nogenlunde styr på mine dafnier.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 22-11-01 19:22

Jeg købte for nogle uger siden en "håndfuld" mikroorm ved en af de
lokale akvariepushere. Det har vist sig at være meget simpelt at
kultivere disse. Kræver hverken store baljer eller noget i den stil.
En madkasse eller anden passende størrelse plastikbøtte med låg, lidt
havregryn og gær, så er man flyvende.

Jeg fandt en meget god beskrivelse af fremgangsmåden på
http://edis.ifas.ufl.edu/FA022

Så fra nu af har jeg levende foder klar til næste gang mine små
apistoer bestemmer sig for at berige mig med en flok unger :)

/Esben
--
caffeine low .... brain halted

Fra : Finn Jensen

Dato : 22-11-01 19:56

"Esben Haabendal Soerensen" <esben@haabendal.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg fandt en meget god beskrivelse af fremgangsmåden på
> http://edis.ifas.ufl.edu/FA022

Takker.....siden er midlertid nede så jeg prøver senere.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 22-11-01 20:35

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> writes:

> "Esben Haabendal Soerensen" <esben@haabendal.dk> skrev i en meddelelse

> Takker.....siden er midlertid nede så jeg prøver senere.

Den var ikke nede da jeg postede linket...

/Esben
--
caffeine low .... brain halted

Fra : Finn Jensen

Dato : 22-11-01 20:44

> Den var ikke nede da jeg postede linket...

Den virker igen

Nu skal jeg så have fundet en fiskepusher der har de der microorm.
Var det i Aalb. du fandt dine ?

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 23-11-01 08:54

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> writes:

> Nu skal jeg så have fundet en fiskepusher der har de der microorm.
> Var det i Aalb. du fandt dine ?

Jep. Men hvis du kommer til Aalborg, kan du sagtens få en "håndfuld"
af mig. Jeg har rigeligt af dem :)

/Esben
--
caffeine low .... brain halted

Fra : Jesper Bohmann

Dato : 23-11-01 09:08

Ja frem med hænderne, så hælder Esben lidt op til dig i dine hænder
*SS*

hehe

Mvh.
Jesper

Fra : Plesner

Dato : 22-11-01 20:46

> [...]
> kultivere disse. Kræver hverken store baljer eller noget i den stil.
> En madkasse eller anden passende størrelse plastikbøtte med låg, lidt

Jeg har brugt mikroorm i 4-5 år. De kan kun anbefales, selvom de er for
fedende til at blive brugt alene. De er fortrinlige til at starte små arter
på, indtil de er store nok til at spise alt mulig andet foder.

Selv større fisk går helt amok, når jeg fordrer med en portion mikroorm.
Jeg har set halvstore scalarer tygge dem i sig i store mængder, når de får
chancen.

Bor i øvrigt i Høje Taastrup. Hvis nogle har lyst til at anskaffe sig en
kultur, kan de henvende sig via email.

M.v.h.
--
Karsten Plesner