Batteri 0% opladt .... NOT...
Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 22-11-01 17:00

Hej.

Jeg har en Dell bærbar, som jeg har ladet køre _helt_ flad et par
gange. Dvs. indtil den slukker pga. nul strøm.

Det lader det til at jeg har gjort sidste gang. Den skriver - både i
BIOS og i Win - at den er ladt 0% men alligevel lader den faktisk
batteriet.

Den vil ikke tænde computeren hvis den kun får strøm fra batteriet.
Der er jo ingen strøm på, tror den. Men hvis jeg sætter strømstikket
i, i de splitsekunder det tager at trykke på powerknappen, så tænder
den. Jeg piller strømmen fra igen og den kører perfekt på batteriet.
Ja eller, indtil det igen er fladt. Og det kan den ikke advare imod,
eftersom den stadig tror der er 0% tilbage.... :(

Hvad gør jeg nu ved det?

Fra : Santa Xcaze

Dato : 22-11-01 17:19

SNIP
SNakker med dell!!!

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 22-11-01 23:17

> SNIP
> SNakker med dell!!!
[...]

Det er næsten for nemt. :)

Må man ikke lade batteriet køre fladt? Det anbefales da til mobiltelefoner??
Det er Li-Ion ...

MVH
Henrik

Fra : // Overby

Dato : 22-11-01 23:37

> Må man ikke lade batteriet køre fladt? Det anbefales da til
mobiltelefoner??
> Det er Li-Ion ...

Det burde ikke være nødvendigt at køre batteriet fladt hver gang. Li-Ion
batterier er lavet til at "sjat-lade", det er kun ældre batterier, f.eks.
NiCH, der skal køres flade....

Men som sagt snak med Dell

Jeg kan virkelig ikke se, hvilken skade et batteri skulle tage af at blive
kørt fladt...