Go' startside...
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-11-01 15:11

Heja!

Nej, bare rolig - dette er ikke et tamt forsøg på at få lidt reklame
for en hjemmeside...

Jeg fandt bare på en go' idé efter min mening.

Jeg bruger ikke selv nogen startside (jo, about:blank), da jeg ikke
gider vente (heller ikke 1 sekund) på at en eller anden side skal
hentes, som jeg måske ikke skal bruge.

Nu bruger jeg denne:
about:<h1><a%20href="http://www.google.com/">Google

Siden står der i det splitsekund jeg har starte IE, og selvfølgelig
kan man godt gå ind og lave en lokal HTML-fil, men det har jeg aldrig
fået taget mig sammen til. Oftest er det da også Google jeg skal ind
og bruge, og man _kan_ jo sætte flere links ind ved at skrive sådan:

about:<h1><a%20href="http://www.google.com/">Google
Alltheweb

(Selvom det begynder at blive lidt uoverskueligt...)

Tænkte måske der var nogen der kunne bruge det til noget... Det er i
hvert fald hurtigt og nemt at ændre...

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia 8310 uden SIM-lås - inkl. forsendelse: 3'699,-
Se http://www.simlock.dk/link/8310/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-11-01 15:54

Lasse Hedegaard skrev:

>kan man godt gå ind og lave en lokal HTML-fil, men det har jeg aldrig
>fået taget mig sammen til.

Det har jeg: http://lundhansen.dk/bertel/search.htm
Den har jeg liggende lokalt samt på nettet.

Hvis du går over til at bruge Opera version 5 eller højere, er
Goggle indbygget - eller rettere man kan vælge sin
yndlingssøgemaskine, men Google ligger der som standard.

--
Bertel
FIDUSO: http://fiduso.dk/

Fra : .Kody

Dato : 22-11-01 16:14

> [...]
> Goggle indbygget - eller rettere man kan vælge sin
> yndlingssøgemaskine, men Google ligger der som standard.

Nu kan google jo også "indbygges" i IE.
Når du har prøvet er det ikke til at undvære.
http://toolbar.google.com/install

..Kody

Fra : Jacob

Dato : 22-11-01 18:52

".Kody" <mgs72@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Nu kan google jo også "indbygges" i IE.
> Når du har prøvet er det ikke til at undvære.
> http://toolbar.google.com/install
>
> .Kody

Jeg foretrækker Google som standardsøgemaskine. Det virker på den måde at
hver gang du inde i IE og trykker på Søg knappen dukker Google op. Læs mere
her http://www.google.com/intl/da/defaults.html

--
Jacob

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-11-01 17:57

Bertel Lund Hansen skrev:

>Det har jeg: http://lundhansen.dk/bertel/search.htm
>Den har jeg liggende lokalt samt på nettet.

Kører du webserveren på egen maskine? - Eller har du lavet noget
'snyd' med hostnavnet? Eller måske linker du blot til en fil med
C:\xxx?

Umiddelbart mener jeg kun den første løsning er brugbar (for mig), da
jeg ellers skal opdatere flere steder

>Hvis du går over til at bruge Opera version 5 eller højere, er
>Goggle indbygget - eller rettere man kan vælge sin
>yndlingssøgemaskine, men Google ligger der som standard.

Yup, jeg bruger også Opera af og til. Men nu bruger jeg faktisk
Googles toolbar i IE. Dvs. det eksempel jeg kom med har jeg egentlig
ikke rigtig brug for - det var blot idéen jeg lige ville dele.

PS! Din Cybercity-telefonsøgning ser ikke ud til at virke.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-11-01 20:15

Lasse Hedegaard skrev:

>Kører du webserveren på egen maskine?

Nej. Jeg har to eksemplarer af siden. Der går nu år imellem at
jeg retter i søgesiden, men det ville ikke være noget problem
selv om det var tiere. Jeg benytter et program der selv holder
øje med om netsiderne skal opdateres (Stone's WebWriter).

>PS! Din Cybercity-telefonsøgning ser ikke ud til at virke.

Nej, jeg er blevet klar over det. Jeg skal have kikket på det ved
lejlighed. Men tak for notitsen.

--
Bertel

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-11-01 19:35

On Thu, 22 Nov 2001 15:10:38 +0100, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Nu bruger jeg denne:
>about:<h1><a%20href="http://www.google.com/">Google

Det kan være, det ikke virker fremover i IE. Deres cookie-håndtering
har netop oplevet problemer pga. stunts i den retning (at "about:"
blev betragtet som en lokal fil, så hvad den kaldte, var generelt
trusted).

Derudover ser jeg i øvrigt ingen grund til at linke til forsiden af
søgemaskinen, da det eneste, man skal have fat på forsiden, er
input-feltet/form'en - så den kan man lige så godt også have liggende
lokalt. Det er i hvert fald mit råd, hvis du vil udbygge den.

Derudover^2 kan jeg kun anbefale at bruge bookmarklets. Det gør livet
dejligt meget hurtigere i det hele taget - netop fordi mange af de
sider, man alligevel skal ind på, bare indeholder en forside med en
bestemt FORM...

--
- Peter Brodersen