SendMessage()
Fra : Michael Houmaark

Dato : 22-11-01 15:09

Hej Alle.

Har et lille problem med at finde de forskellige kommandoer man kan bruge i
sendmessage() som fx skrue lyden op og sådan nogen ting.
Er der nogen der kan fortælle mig hvor på nettet man kan finde sådan en
liste fx hos Microsoft.

MVH
Michael

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-11-01 18:37

"Michael Houmaark" <Michael@Houmaark.dk> wrote in message
> Hej Alle.

Hej.

> [...]
> sendmessage() som fx skrue lyden op og sådan nogen ting.
> Er der nogen der kan fortælle mig hvor på nettet man kan finde sådan en

Du får nok svært ved at finde sådan en liste, for jeg tvivler kraftigt på,
at
der eksisterer en sådan :) for SendMessage() bruges til at sende messages
til
din _egen_ tråds message-kø, så den kan slet ikke kommunikere med andre
programmer.
Det er nogen andre funktioner du skal have fat i. Brug i stedet eksempelvis
waveOutSetVolume med en 'device identifier' som parameter.

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/wcewave/htm
/_wcesdk_win32_waveoutsetvolume.asp

> MVH
> Michael

MVH
en anden Michael

Fra : Mogens Hansen

Dato : 22-11-01 20:22

"Michael Rasmussen" <3306248m001@stofanet.dk> wrote in message

> Du får nok svært ved at finde sådan en liste, for jeg tvivler kraftigt på,
> at
> der eksisterer en sådan :)

Den komplette liste findes ikke, fordi alle har lov til at definere
programspecifikke messages ved hjælp af WM_USER+XX og RegisterWindowMessage.

> for SendMessage() bruges til at sende messages
> til
> din _egen_ tråds message-kø, så den kan slet ikke kommunikere med andre
> programmer.

SendMessage kan sagtens bruges til at sende messages til vinduer, der
serviceres af en anden tråd.
Messages til et vindue vil altid blive serviceret af den tråd, der oprettede
vinduet. Det betyder at SendMessage vil gå ind i et ventepunkt, når en tråd
sender en message til et vindue, der serviceres af en anden tråd, således at
behandlingen af den sendte message sker synkront med SendMessage kaldet.
Se f.eks. Microsoft artikel Q95000 og API dokumentationen til SendMessage.

SendMessage kan også benyttes til at sende messages på tværs af processer
(på samme maskine). Se f.eks. beskrivelsen af HWND_BROADCAST.
Alle messages kan sendes på tværs af processer synkront ved hjælp af
SendMessage.
Det vanskeligste er at få fast på det rigtige handle-til-vindue (HWND) i den
anden process, til at starte med.
Det er ikke en anbefalelsesværdi metode til inter-proces kommunikation i
større stil.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Michael Houmaark

Dato : 23-11-01 09:35

Men er der ikke en lille liste over hvad Microsoft selv har lavet altså
nogle standarter fx netkort, lyd osv....

MVH
Michael

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-11-01 18:10

"Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> wrote in message

> [...]
>
> Den komplette liste findes ikke, fordi alle har lov til at definere
> programspecifikke messages ved hjælp af WM_USER+XX og

ja.

> [...]
den
> anden process, til at starte med.
> Det er ikke en anbefalelsesværdi metode til inter-proces kommunikation i

ja denne mulighed havde jeg glemt, men jeg tror stadig ikke, det er den
smarteste
måde at justere lydvolumen, da det jo kræver, at der kører et program, der
reagerer
på window messages og så skruer op og ned for lyden.

> Venlig hilsen
>
> Mogens Hansen

Michael Rasmussen.

Fra : Michael Houmaark

Dato : 24-11-01 20:42

Okay men havde nu bare regnet med der var en lille liste som der også er til
WinAmp så man kan lave noget til er fjernbetjæning.

Men Tak for hjælpen kan godt bruge det du skrev.
og Tak til alle der hjælp mig