Cybercity - hvad for noget udstyr
Fra : Sas

Dato : 22-11-01 08:26

Hej med jer.

Jeg har været inde på deres hjemmeside - og der står at man kan vælge
imellem en router eller et modem. Derefter er der en generisk beskrivelse af
hvad et USB modem og en router er.

Er der nogen der ved hvad man helt konkret får.

Er det Zyxel, Cisco ???? - og er udstyret godt?

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 22-11-01 09:06

In article <ZL1L7.485$Ds4.994489496@news.orangenet.dk>,
Sas claimed the following:
> [...]
> hvad et USB modem og en router er.
>
> Er der nogen der ved hvad man helt konkret får.
>
> Er det Zyxel, Cisco ???? - og er udstyret godt?

Eicon USB modem.

Cisco 677.

--
Anders Vind Ebbesen
Consultant in whiteboarding end-to-end applications

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-11-01 11:11

"Sas" <sasjak1@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har været inde på deres hjemmeside - og der står at man kan vælge
> imellem en router eller et modem. Derefter er der en generisk beskrivelse

USB modem sidder direkte koblet på din PC, og dermed skal du "ringe" op for
at få forbindelse. Dog er det din PC der får tildelt WAN adressen, og du
slipper dermed for evt. at skulle rode med NAT.

Router er en enhed som kobles på dit netværk. Det er routeren der får
tildelt WAN adressen, og indgående forspørgsler fra nettet (fx. ved
opsætning af egen spilserver, indkommende filoverførsler fra ICQ osv.) skal
NAT'es i routeren og videre til din PC. Router er at foretrække når du har
flere PC'ere i hjemmet som skal på Internet.

> Er der nogen der ved hvad man helt konkret får.

Et USB modem eller en router

> Er det Zyxel, Cisco ???? - og er udstyret godt?

Routeren er Cisco, USB modemmet kender jeg ikke fabrikatet af.

--
Bjarke Andersen

Fra : Simon Pedersen

Dato : 22-11-01 11:24

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message

> Routeren er Cisco, USB modemmet kender jeg ikke fabrikatet af.

USB-modemmet er fremstillet af Eicon.

--

Mvh. Simon Pedersen