Det fatter jeg ikke!
Fra : Claus S

Dato : 22-11-01 00:49

Jeg har haft BB ADSL i nogen tid nu, og det kører fint. I dag fik jeg så en
ny (gammel) PII-200, som jeg har installeret W2K på. Jeg har også
installeret TCP/IP protokollen og sat alle egenskaber PRÆCIS som på min
anden maskine. Alligevel skriver den, at der ikke er en tilgængelig
forbindelse til internettet på P200 maskinen. Netværkskortet blev
installeret uden problemer, og der er også et lille ikon til højre, der
viser, at der er en 10mbps LAN forbindelse.

Kort sagt: Det er ens på begge maskiner, men på den nyinstallerede er der
intet internet. Maskinerne er ikke i netværk. Det er 2 selvstændige, hvor
jeg bare flytter netværkskablet efter behov.

Why doesn't it work!?

Al hjælp modtages med tak

Claus

Fra : Rene Iversen

Dato : 22-11-01 07:00

kan du også pinge de forskellige enheder på netværket?

Fra : Unknown

Dato : 22-11-01 07:39

"Claus S" <claus@skaarup.as> skrev i en meddelelse
> [...]
> intet internet. Maskinerne er ikke i netværk. Det er 2 selvstændige, hvor
> jeg bare flytter netværkskablet efter behov.

Hvis du skriver ipconfig lige når du har sat netkablet i - hvad står der så
???

prøv evt. at skrive ipconfig /release og så bagefter ipconfig /renew

Mvh

Michael

Fra : Claus S

Dato : 22-11-01 18:15

"Unknown" <not@working.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du skriver ipconfig lige når du har sat netkablet i - hvad står der

> ???

Der står en ip adresse der hedder noget med 169.254...... og en
undernetmaske

Fra : JYK

Dato : 24-11-01 20:59

Det betyder at dhch-serveren ikke har givet dit netkork en ip, så windows
tildeler dig en, nemlig 169.xxx.xxx.xxx

_________________

Jesper Y. Kristiansen
_________________

Fra : JYK

Dato : 24-11-01 21:02

DHCP-serveren er vist det rigtige navn.

Bruger du win98 skriver du i dos-prompt: winipcfg.
Herefter trykker du først på "Frigi alle" og derefter "Forny alle".

Bruger du win2k skriver du i command-prompt: ipconfig /relaese efterfulgt af
ipconfig /renew.

Jesper Y. Kristiansen