Kan ikke sende filer over ICQ med TDC bred~
Fra : Predator

Dato : 22-11-01 00:09

Jeg bruger min ICQ meget! Ja sådan da...for efter jeg har fået bredbånd
fra TDC har jeg problemer med at sende/modtage filer (det kan faktisk
ikke lade sig gøre) og kan heller ikke etablere direkte forbindelse med
andre ICQ brugere som anvender ICQ's nye filesharingsystem.
Er der en klog, som kan fortælle mig hvordan jeg skal sætte min ICQ op?
Anden info som du måske kan bruge, er at jeg har en Zonealarm firewall
(hvor jeg har givet ICQ serverrettigheder) og kører med W2K. Har statisk
IP, men sat op til DHCP, dvs. jeg får bare den samme IP tildelt fast
hele tiden. Ved i øvrigt ikke rigtigt hvorfor TDC har valgt den løsning,
men det har da virket ind til videre...undtagen når deres DHCP-server
går ned og man skal vente 5 dage på at få resat den port man sidder
på...:(

http://www.kandu.dk/

Fra : TaXX2

Dato : 02-12-01 18:57

jeg tror det er din firewall som følger med til TDC adsl en af mine
venner har lige slettet sin firewall der følgte med for din har værken
kunne sende eller modtage og ICQ eller IRC. tjek det lige IK cyadenstående den er vældig nyttig til nye
brugere

http://www.kandu.dk/

Fra : Steen

Dato : 03-12-01 12:43

Det er ganske simpelt fordi at han har sagt nej i hele
installationswizarden, og bloks lyder også til at være slået til...

Virker fortræffeligt