menu...
Fra : Sadat

Dato : 21-11-01 19:45

Dav....

Jeg vil gerne lave en MEGET simpelt menu i C++. Det skal laves i notepad og
compiles i Borland C++ Compiler 5.5

Det skal være noget lignende:

1. Bla bla
2. Bla bla
3. Bla bla
4. Exit

(Så hvis man trykker på 1 går man videre til en ny menu... og hvis 2 videre
til anden menu og så videre.... 4 som afslutter programmet)

Takker for hjælpen ;)

--
_________________
Sadat ~ No Ones Iller

- "A coward dies a thousand deaths, a soldier dies but once"

Fra : Kent Friis

Dato : 21-11-01 20:03

Den Wed, 21 Nov 2001 19:44:56 +0100 skrev Sadat:
>Dav....
>
>Jeg vil gerne lave en MEGET simpelt menu i C++. Det skal laves i notepad og
>compiles i Borland C++ Compiler 5.5

Jamen god fornøgelse da

>Takker for hjælpen ;)

Det var så lidt.

BTW, glemte du ikke spørgsmålet?

Mvh
Kent
--
Det skete i de dage i november engang
at de første kataloger satte hyggen igang

Fra : Sadat

Dato : 21-11-01 20:18

"Kent Friis" <kfr@fleggaard.dk> skrev i en meddelelse

> BTW, glemte du ikke spørgsmålet?

Okay... hvordan laver man så sådan en menu ?

Viljen er der da....

--
_________________

Fra : Kent Friis

Dato : 21-11-01 21:38

Den Wed, 21 Nov 2001 20:17:57 +0100 skrev Sadat:

>"Kent Friis" <kfr@fleggaard.dk> skrev i en meddelelse

>Okay... hvordan laver man så sådan en menu ?
>
>Viljen er der da....

Umiddelbart lyder det som om du mangler en bog om C++ for begyndere...

Mvh
Kent

Fra : Sadat

Dato : 21-11-01 22:33

> Umiddelbart lyder det som om du mangler en bog om C++ for begyndere...

Har du ingen hjerne.. eller er du stadig helt ude af den af lykke over Pia
Kærgården og Venstre som vandt eller hvad?

Jeg stiller et relevant spørgsmål i den korrekte gruppe. Jeg har været ude
på nettet og søge... kunne ikk få fat i det jeg søger efter. Så er det jo
ikke retarderet mennesker som dig jeg behøver at smide dumme kommentarere i
nakken på mig.

Hjælp eller lad vær!

--
_________________
Sadat ~ No Ones Iller

- Du er færdig!

Fra : Morten Boysen

Dato : 21-11-01 23:09

"Sadat" <sadat@mail.dk> wrote in message
> [...]
det jo
> ikke retarderet mennesker som dig jeg behøver at smide dumme

Med den tone er der ingen der vil hjælpe dig, men jeg giver dig en
chance. Nu tog du Kent Friis indlæg som en provokation, men han mente
det helt alvorligt, og jeg vil endda give ham ret. Det var skam ikke
for at genere dig. Man begynder ikke "bare" at lave menusystemer i C++
uden at kende sproget i forvejen. Derudover er det umuligt at hjælpe
dig, da du ikke har oplyst:

* Din platform
* Din kompiler og version
* Din kildekode, som ikke fungerer

Hvis du er nybegynder og gerne vil lære at programmere i C++, så kan
følgende (engelsksprogede) bog på det kraftigste anbefales:

Accelerated C++
Andrew Koenig, Barbara Moo
ISBN 0-201-70353-X

Den kan dog godt være svær at læse, hvis man intet kender til
programmering.

--
Morten Boysen

Fra : Sadat

Dato : 21-11-01 23:24

"Morten Boysen" <morten.boysen@aub.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> for at genere dig. Man begynder ikke "bare" at lave menusystemer i C++
> uden at kende sproget i forvejen. Derudover er det umuligt at hjælpe

Jeg har siddet en del med Visual basic og jeg er meget lærenem. Jeg undgår
helst at låne en bog da jeg bare skal lave et lille program og så ikke mere.
Og det er altså bare en menu som man ser dem i dos.

> * Din platform
> * Din kompiler og version
> * Din kildekode, som ikke fungerer

Windows ME
Borland C++ Compiler 5.5 (skriver kode i EditPad)
Jeg har ikke nogen kildekode til en menu. Det er det jeg leder efter. Dem på
nettet er helt ved siden af.

Men for at give dig en idé kan jeg give dig nogle flere oplysninger:

-----------------kode------------------
// ir.cpp

#include <stdio.h>

float u;
float i;

void ir(void);

int main(void)
{
ir();
return 0;
}

void ir(void)
{
printf("Indtast Stroem (I):");
scanf("%f",&i);
printf("Indtast Modstand (R):");
scanf("%f",&r);
printf("--------------------------------\n");
printf("Spaendingen (U) = %.2f\n",i*r);
printf("Effekten (P) = %.2f\n",i*i*r);
printf("--------------------------------\n");
}

// eol
----------------------kode----------------

Det er min Ohm's lov lommeregner. Her giver jeg dig eksempel U = I * R (ir).
Men jeg vil lave en menu sådan at jeg har nogle valgmuligheder. Jeg har jo
også: iu, ip, ur, up og rp. Menu'en skal bare have 7 valgmuligheder: ir - rp
og så en exit (eller tilbage til forrige menu). Det kan vel lade sig gøre
ik?

Kigger måske på bibloteket ;)

Takker endnu engang for hjælpen...

--
_________________
Sadat ~ No Ones Iller

- Du er færdig!

Fra : Sadat

Dato : 21-11-01 23:29

"Sadat" <sadat@mail.dk> skrev i en meddelelse

> -----------------kode------------------
> [...]

float i;
float r;

ikke

float u;
float i;

--
_________________
Sadat ~ No Ones Iller

- Du er færdig!

Fra : Claus Pedersen

Dato : 22-11-01 09:41

Fra : Sadat

Dato : 22-11-01 10:59

"Claus Pedersen" <cped00@kom.auc.dk> skrev i en meddelelse

Tak... det var præcis det jeg ledte efter.. men :(

Jeg får 3 errors når jeg compiler:

22: Undefined symbol ´kode´ in function main<>
22: Statement missing ; in function main<>
26: Statement missing ; in function main<>

Takker for hjælpen..

--
_________________
Sadat ~ No Ones Iller

- Du er færdig!

Fra : Claus Pedersen

Dato : 22-11-01 11:29

Fra : Claus Pedersen

Dato : 22-11-01 11:34

Fra : Sadat

Dato : 22-11-01 11:58

> De steder, hvor jeg har skrevet "kode" skal du selvfølgelig
> udskifte med din egen programkode (Eks.: u = r*i;)

ok.... men kan man ikke bare sige at jeg har lavet en program kode som
hedder ir.cpp (fil)
og så få programmet til at loade den her:

case 2:
load (eller hvordan man gør) ir.cpp
menupunkt = 0;
break;

> Hmm... det er nok en typo - det gik lidt stærkt med at skrive
> indlægget. Prøv lige at se om der ikke mangler et ; efter kommandoerne i
> linie 22 og 26

det var bare ; der manglede efter den kode jeg skal skulle sætte ind.

--
_________________
Sadat ~ No Ones Iller

- Du er færdig!

Fra : Claus Pedersen

Dato : 22-11-01 12:09

Fra : Sadat

Dato : 22-11-01 12:51

"Claus Pedersen" <cped00@kom.auc.dk> skrev i en meddelelse

Nu ser koden sådan her ud:

#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <ir.h>

int main(void)
{
int menupunkt = 0;

while (menupunkt < 1 || menupunkt > 3)
{

system("cls");
printf("----------Menu----------\n");
printf("1. Menupunkt nr. 1 \n");
printf("2. Menupunkt nr. 2 \n");
printf("3. Forlad program \n");
printf("----------------------- \n");
printf("Tast 1, 2 eller 3.\n");
scanf("%i", &menupunkt);

switch (menupunkt)
{
case 1:
ir();
menupunkt = 0;
break;
case 2:
printf("test\n");
menupunkt = 0;
break;
case 3:
printf("Farvel!\n");
break;
}
}
return 0;
}
------------------------------------

Men når jeg prøver at compile siger den:

8: Body has already been defined for function ´main()´

Og endnu engang tak for din hjælpsomhed ;)

--
_________________
Sadat ~ No Ones Iller

- Du er færdig!

Fra : Peder Skyt, Z=nospam

Dato : 23-11-01 06:01

On Thu, 22 Nov 2001 12:51:01 +0100, "Sadat" <sadat@mail.dk> wrote:

>8: Body has already been defined for function ´main()´

Sikkert fordi du har en main() i den inkluderede fil. Der må i et
program kun være én function ved navn main - det definerer nemlig
hvor dit program starter.

Du lader til at foretrække at lære ud fra små eksempler istedet for at
læse en bog. Værs'go (og bemærk at du kan downloade alle eksempler i
én zip-fil i stedet for at hente dem styk for styk):
<http://www.ee.surrey.ac.uk/Personal/P.McLauchlan/C/examples/>

Der er bl.a. et eksempel på et lille menu-program.

Fra : Anders Melchiorsen

Dato : 24-11-01 21:55

"Sadat" <sadat@mail.dk> skrev den 22-Nov-01:

> Nu ser koden sådan her ud:

Husk at fortælle os om du får en god karakter for opgaven .

--
Regards, Anders

....if a Microsoft product fails, who do you sue?

Fra : Thomas

Dato : 23-11-01 07:19

<snip bla bla blahh>

Du er hermed nomineret til danmarks mest tålmodige mand!

Jeg ønsker at lave et regneark.. hvordan gør jeg det?

Fra : PRime2

Dato : 22-11-01 10:55

"Sadat" <sadat@mail.dk> wrote in message
> Har du ingen hjerne.. eller er du stadig helt ude af den af lykke over Pia
> Kærgården og Venstre som vandt eller hvad?

Du give mig slås??