klasse til søgning i mysql db
Fra : Mads United

Dato : 21-11-01 14:11

Er der nogen der kender til subj. ?

jeg skal til at lave sådan en, men vil da lige undersøge hvad der findes
derude!

pft.

Fra : Dennis Iversen

Dato : 21-11-01 15:21

Mads United wrote:

> Er der nogen der kender til subj. ?
>
> jeg skal til at lave sådan en, men vil da lige undersøge hvad der findes
> derude!
>
> pft.

jeg har lavet noget som jeg tror du tænker på. det er en klasse til at
fremstille select queries. du kan prøve at hente den på linket der
følger længere nede og se om det var noget sådant.

klassen er beregnet til simple søgninger i en enkelt tabel.

du kan sætte hvilke fields du vil søge i: fx (name, url, description)
(så mange du vil).

hvordan du vil søge: indtil videre "exact", "any words", "all words";
jeg laver noget support på "exclude words" på et tidspunkt. Og jeg
tænker også på at lave et system til google-like søgning, dvs "+ord",
"-ord", "hele udtryk i citat"

og alt det sædvanelige, så som "limit, offset, order, order_by" etc.
(hvilket man også blot kan udelade at sætte.)

den har iøvrigt også et container/driver system, således at man kan lave
sine egne drivers til fx ODBC, postgreSQL, etc. Indtil videre er der kun
en driver til mysql.

<http://home1.stofanet.dk/atomic/DB_Query.tar.gz> inckluderet er et
eksempel.

iøvrigt postede jeg det på pear.dev, men der har jeg ikke rigtigt fået
noget respons, selv om jeg synes ideen med sådan en klasse er åbenlys.
Og ligeledes har jeg ikke set lignende projekter indenfor PEAR.

Iøvrigt modtager meget gerne noget kritik, da jeg mener at sådant et
objekt er smart, fordi jeg ikke har set det før, og fordi man altid
bruger næsten den samme søgning uanset om man har lavet et forum, et
link index, en artikelbase, el. noget helt andet.

Dennis Iversen