opeator og kriterieudtryk
Fra : zarah

Dato : 21-11-01 18:29

Hej jeg er i vildrede

Først stødte jeg på dette problem:

fejlnr 1:
Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er en syntaksfejl,
fordi der mangler en operator. i forespørgselsudtrykket "Id =".
/ojeblik/person.asp, line 48

Dernæst fandt jeg her på sitet denne løsning:

> 2: SQLstmt = "SELECT * FROM indhold WHERE Titel=" &
> Request.QueryString("valg")

SQLstmt = "SELECT * FROM indhold WHERE Titel='" &
Request.QueryString("valg") & "'"

nemlig at der skulle bruges flere "kvotes" og disse her ' '

Så fik jeg denne fejl:

fejlnr 2:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E07)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Datatyperne stemmer
ikke overens i kriterieudtrykket.
/ojeblik/person.asp, line 48

Og da jeg søgte at finde svar på denne fejl, fik jeg den beske at
jeg skulle fjerne de kvoterings tegn jeg netop havde
tilføjet....????? Og derved komme tilbage til fejl nr 1.

Jeg er i vilrede hjælp. Mange tak

Herunder kan i se hele koden. Det er en af to sider fra en
tutorial på http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion19.asp

Dette er min kode:

<%
' Databaseforbindelse - husk at angive sti til din database
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & ("C:\ojeblik.mdb")
Conn.Open DSN

' Hent fra databasen afhængig af værdien id fra URL
strSQL = "Select * From øvelser Where Id =" & Request.Querystring
("id")
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

' Skriv personens data
rs("Klik") & "</dd>"
"</dd>"
"</dd>"

Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Stefan Juhl Mogensen

Dato : 21-11-01 18:47

Hej,

Hvis ID er et tal hvilket jeg går udfra at det er skal du ikke have
kvoteringstegn.

Umiddelbart den eneste fejl jeg kan udlede er at du ikke får ID overført med
Request.Querystring("id") altså at den er indholdsløs.

Istedet for at eksekvere sql strengen og skrive alle data'ene kan du prøv at
lave en Response.Write strSQL Og så kan du se den færdige sql streng. Og
herefter analysere på den.

Stefan Juhl Mogensen
stefan@cyberinet.com
http://cyberinet.com

Fra : Frank Normann

Dato : 21-11-01 22:17

Ja enig...den sql streng er skam ok :)

--
\Frank

Do not underestimate the power of the Emperor and the rampage of Pharaoh