Tiscali eller TDC hvad er bedst
Fra : P.N.

Dato : 21-11-01 15:19

jeg har læst flere breve fra læsere der var i tvivl om hvad de skulle vælge,
Tiscali eller TDC, well jeg har ikke været på ADSL endnu, men for 2 måneder
siden tilmeldte jeg mig Tiscali ADSL og for fjorten dage siden kom
teknikerne fra TDC og sluttede mig til hvad jeg troede var nettet.

Men jeg blev skuffet, da det viste sig at der ingen forbindelse var, og den
næste uge var et mareridt, først hævdede Tiscali at der skam var åbent,
og at evt fejl lå hos TCD eller på min PC, efter have have ringet til
Tiscali i en uge hvor jeg altid startede som nr 12.

Og hvor jeg typisk måtte vente i 45 minutter på bare at komme igennem, fik
jeg til sidst besøg af teledanmarks teknikere der kunne konstatere at der
intet var galt med min ledning.

Så måtte jeg i gang med at ringe til Tiscali igen, og to gange aftalte vi at
deres egne teknikere skulle komme hjem til mig og se på det, jeg fik at
vide at jeg skulle være hjemme hele dagen
ingen tid, bare vente hele dagen, det nummer lavede de med mig to gange,
hvor jeg tog fri fra mit arbejde og blev hjemme for at vente på Tiscali
folkene der aldrig kom.

Okay så sendte jeg opsigelsen til Tiscali, da ADSL ikke virker ville jeg
frigøres fra de 6 måneders kontrakt jeg havde underskrevet.
Nu tog sagen en helt ny drejning, nu fik jeg en email fra dem hvori
der stod at de slet ikke havde sat mig på nettet, men at jeg ville komme på
i slutningen af denne måned og at de vill skrive til mig, hvis det ikke
kunne lade sig gøre, hvis det ville tage længere tid.

Nu havde jeg altså ringet for et par hundrede kr
forgæves, ventet på ders teknikere som aldrig kom, og altsammen fordi de
ikke ville indrømmeat de ikke havde forbundet min kabel med nettet.
Ja de havde enda postuleret at de havde
forbundet mit kabel og at det var var min PC der var noget galt.

I dag fik jeg et brev fra dem hvori der stod at de ville tage stilling til
min opsigelse om en måned !!.
Og læseren kan være helt sikker at om en måned eller to så kommer jeg langt
om længe på nettet.
Det virker som om at Tiscali gerne vil trække kunderne til sig, og når du
har underskrevet ders kontrakt hvori du binder dig til 6 måneders
abonnement, så kan du ikke gøre en skid, andet end at skifte udbyder
efter de 6 måneder.

konklusion.
Jeg ved at man skal vente i lang tid og betale dyre penge for at ringe til
Tiscali, TCD har 80 numre der er
gratis, hvis der er problemer på linien bliver man kastebold mellem Tiscali
og TCD. Den en part siger at fejlen ligger hos det andet firma, j
eg har alle dage afskyet TDC, men når det gælder
ADSL så tror jeg at det er en Fordel at handle hos TDC. de lover at
installere ADSL på 14 dage.
Det er ihvertfald mere end hvad Tiscali kan det er helt sikkert.

MVH Poul Nielsen

Fra : Finn Jensen

Dato : 21-11-01 15:32

"P.N." <pip160@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> installere ADSL på 14 dage.
> Det er ihvertfald mere end hvad Tiscali kan det er helt sikkert.

Det var jo en træls historie, specielt når du har glædet dig til at få ADSL.

Min erfaring / oplevelse med Tiscali har jeg kun positivt at sige om og jeg
er meget glad for min ADSL forbindelse som jeg har hos Tiscali.

Ang. din oplevelse med deres support afdeling, så har de et 90 nummer til 2
kroner i minuttet og her på dette nummer har jeg aldrig oplevet ventetid men
det har også et alm. nummer som kun koster alm. telefon takst og her kan der
forkomme ventetid. Måske du har ringet til dette nummer ??

Ang. abbonement så nævner du at du har bundet dig til 6 måneder ?. Det er
åbentbart blevet ændret for da jeg fik ADSL fra Tiscali i sensommeren stod
der 5 måneder i kontrakten.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Enok Hauge

Dato : 21-11-01 21:35

On Wed, 21 Nov 2001 15:32:15 +0100, "Finn Jensen"
<info@shannon-fly-dressing.dk> wrote:

>Ang. abbonement så nævner du at du har bundet dig til 6 måneder ?. Det er
>åbentbart blevet ændret for da jeg fik ADSL fra Tiscali i sensommeren stod
>der 5 måneder i kontrakten.

Det er vist sådan at man efter 5 måneder kan opsige forbindelsen med
en måneds varsel. Det bliver så 6 måneder ialt. Derfor vælger
teleselskaberne at oplyse at bindingsperioden er 6 måneder, hvad den
jo reelt er.

¨Mvh. Enok Hauge

Fra : Finn Jensen

Dato : 22-11-01 06:58

"Enok Hauge" <enokh@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> en måneds varsel. Det bliver så 6 måneder ialt. Derfor vælger
> teleselskaberne at oplyse at bindingsperioden er 6 måneder, hvad den

Ja så bliver det til 6 måneder

Men mon ikke der på de 6 måneder der er nævnt i tråden også er et
opsigelsesvarsel ??.
Det mener jeg der er på et alm. teleabonnement hos TDC ?

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Merk Würdichliebe

Dato : 22-11-01 14:23

On Wed, 21 Nov 2001 15:19:06 +0100, "P.N." <pip160@hotmail.com> wrote:

>Og hvor jeg typisk måtte vente i 45 minutter på bare at komme igennem, fik
>jeg til sidst besøg af teledanmarks teknikere der kunne konstatere at der
> intet var galt med min ledning.

Det lyder ikke som det Tiscali jeg kender til.
For at efterprøve din påstand ringede jeg 3814 7020 (tast 3) i dag
kl 14.15 , fra jeg løftede røret til jeg var igennem til en
medarbejder gik der i 2 forsøg hhv. 1½ og 3½ minut,
ikke godt nok men langt fra 45 minutter.

-
Merk

Beware of programmers who carry screwdrivers

Fra : Christian Andersen

Dato : 22-11-01 15:11

Merk Würdichliebe wrote:

> [...]
>medarbejder gik der i 2 forsøg hhv. 1½ og 3½ minut,
>ikke godt nok men langt fra 45 minutter.

Hvad sagde du til dem da de tog telefonen?

Vær desuden opmærksom på at du med de to opkald er en del af problemet
og ikke en del af løsningen.

--
"...personality goes a long way."

http://chran.dyndns.dk - Nu med misbrug!

Fra : P.N.

Dato : 23-11-01 01:03

"Merk Würdichliebe" <klop@no-spam-here.mail.dk> wrote in message

> [...]
> medarbejder gik der i 2 forsøg hhv. 1½ og 3½ minut,
> ikke godt nok men langt fra 45 minutter.

Svar: se nu skrev jeg ikke det førnævnte for at nedgøre Tiscali, men
simpelthen
for at fortælle sandheden, og okay jeg har da osse kommet til hurtigere end
de
35-40 minutter, men 1-½ minut aldrig.

Men nu skrev jeg ikke for at brokke mig over de lange ventetider.
Men for at gøre evt kommende ADSL brugere opmærksom på
at, når du først har underskrevet kontrakten, så klapper fælden.
Og nu bestemmer Tiscali suverænt hvornår de vil åbne for internettets
herligheder. Og hvis de agter at trække det ud i månedsvis, jamen så
kan de jo gøre det, efter behag.

Men de efterlader en del sure kunder hvoraf, jeg er en af dem.
Og hvis Tiscali syntes, at det er for dårligt at deres kunder brokker
sig i det her forum, så syntes jeg at de skulle gøre noget ved det.
Jeg skal da med glæde skrive her til listen og beklage mine indlæg
hvis de gad at trække fingeren ud, og få sat mig nettet.

MVH P.N.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 23-11-01 08:31

Den Fri, 23 Nov 2001 01:02:33 +0100 skrev "P.N."
<pip160@hotmail.com> :

>Og hvis Tiscali syntes, at det er for dårligt at deres kunder brokker
>sig i det her forum,

Jeg er overbevist om at Tiscali A/S synes det er helt ok at du
beretter om dine oplevelser på usenet.
Det er så optil de enkelte læsere at udøve den nødvendige
kildekritik når de forholder sig til din artikel.

XFUT: dk.edb.internet.udbydere.xdsl
(Der er ingen grund til at tråden skal løbe i 2 gruppe, endda når
emnet er offtopic i dk.edb.internet.udbydere)

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Merk Würdichliebe

Dato : 23-11-01 12:07

On Fri, 23 Nov 2001 01:02:33 +0100, "P.N." <pip160@hotmail.com> wrote:

>Svar: se nu skrev jeg ikke det førnævnte for at nedgøre Tiscali, men
>simpelthen

Morten siger :

Fra : Fishymaster

Dato : 26-11-01 02:10

Nu går jeg udfra du har en kontrakt med dem hvori der står hvornår du kan
benytte dig af adsl...

Hvis de ikke kan overholde den del af aftalen så kan du til en hver tid
opsige dit køb / abon...

Du sender bare et anbefalet brev til dem hvor du redegør for sagen og gør
dem opmærsom på at du afbestiller, hvis ikke de overholder deres del af
aftalen og du derfor anser dem for at misvedligeholde deres del af aftalen
fra en eller anden dato ca 14 dage vil være rimeligt.

Hvis de ikke svarer dig eller trækker sagen i langdrag, kan du bare tage din
opsigelse for gældende....

Bliver der problemer hendvend dig til forbruger styrelsen og skriv det gerne
med i dit brev....

Hvis det ikke hjælper har du retten på din side....

Fishymaster.

Fra : Merk Würdichliebe

Dato : 23-11-01 12:33

> [...]
>Jeg skal da med glæde skrive her til listen og beklage mine indlæg
>hvis de gad at trække fingeren ud, og få sat mig nettet.

Det er da også et godt relevant indlæg du har lavet,det tjener sit
formål med at lade os træffe det rigtige valg af isp.
Det er bare ærgerligt at lige netop Tiscali har fortjent sådan en
bredside, Image -> WOL -> Tiscali har altid stået for mig som den mest
sympatiske udbyder.

Da jeg overevejede at skifte isp i marts måned var svartider fra
support hos CC & Tiscali begge under 20 sekunder, & jeg siger hurtigt
til support medearbejderen hvorfor jeg ringer & farvel.

-

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-12-01 18:28

"P.N." <pip160@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Og nu bestemmer Tiscali suverænt hvornår de vil åbne for internettets
> herligheder. Og hvis de agter at trække det ud i månedsvis, jamen så

Jeg har oplevet noget lign. med CC. Efter flere måneders venten (efter jeg
havde skrevet under), fik jeg et brev om at jeg skulle nedlægge min
ISDN-forbindelse for at kunne få ADSL hos dem. Og det til trods for at de
udemærket viste at jeg ikke havde i sinde at nedlægge den linietype.
De sætter sig så længe på dig at du til sidst vil gøre hvad som helst for at
få din linie... Men mig fik de ikke... :-/
Får BB med statisk IP på onsdag...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen