Hvad kan den klare?
Fra : Nick

Dato : 21-11-01 16:45

Hej drenge, så jeg tilbage igen ; )

Jeg står nu og undrer mig over hvordan det egentlig hænger sammen med
strømforsyninger.

Dette er systemet jeg kører nu:

Athlonxp 1700+
Epox 8KHA+
512 DDR ram
Asus GF2 7700
Maxtor 30 bg hd
Liteon brænder
Aopen HQ08 m. 300 watts strømforsyning

Indtil videre har det hele kørt ret upåklageligt (dvs det er ikke gået så
meget ned) Men nu har jeg ivesteret i en harddisk mere en seagate barracuda
IV 60gb. Problemet er nu bare at når jeg starter windows op og den skal til
at installere den i xp så lukker den bare ned o booter forfra..

Kan det have noget at gøre med at der nu sidder en ekstra hd som
strømforsyningen ikke kan klare? Og findes der en måde hvorpå jeg kan se
hvor meget strøm der bliver brugt på de forskellige enheder?

Takker
Mvh Nick

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 21-11-01 17:35

Jeg tror ikke det er strøm der mangler!

Hvad det så er, ved jeg desværre ikke, men kan da konkludere at det nok
skyldes den nye HDD.

/Mikael

Fra : Daniel-San

Dato : 21-11-01 22:01

Jeg har desværre ikke direkte noget bud på dit problem, men står i den
situation, at jeg også overvejer det bundkort du har - Ville bare høre om
det er pengene værd og kører som det skal? - Her tænker jeg på : Følger der
nogle brugbare ting med? - Er det til at finde opdaterede Bios'er på nettet?
osv. - Alt input er velkommen

Mvh Daniel-San

Fra : Bagle

Dato : 22-11-01 01:41

Det er absolut pengene værd, kører fint og servicen er også helt uptodate

Fra : Finn

Dato : 22-11-01 10:20

> Kan det have noget at gøre med at der nu sidder en ekstra hd som
> strømforsyningen ikke kan klare? Og findes der en måde hvorpå jeg kan se
> hvor meget strøm der bliver brugt på de forskellige enheder?

Måske.. men det lyder mærkeligt at det først går ned et stykke tid efter
power on.

Hvis man har problemer med for stor startstrøm (lige når man tænder) kan man
normal med en jumper på harddisken vælge at disken skal spinde op efter et
delay sådan at ikke alle starter på samme tid. Det er nemlig når de spinder
op at de bruger mest strøm.
Elles kobl noget andet ikke-vitalt fra hvis du kan og se hvad der så sker..

Finn

Fra : Nick

Dato : 22-11-01 16:56

Nu har jeg sat drevene i en anden rækkefølge og formateret begge harddiske
og installeret om på ny, og nu ser det ud som om at alt funker helt som det
skal..

Tak for hjælpen!
Mvh Nick