Stored Procedure (SP) og parametre
Fra : oz

Dato : 21-11-01 17:50

Hej NG

Jeg har brug for lidt hjælp til at gennemskue en problematik jeg løber ind i
med SP.....

Jeg har en side hvor folk kan søge blandt nogle varer (soeg.asp) disse
søgninger gives videre via parametre til en (SP).
Det er alt sammen rimeligt simpel, men mit problem opstår hvis folk vil søge
på det hele, dvs at parametrene er tomme, så opstår der en fejl der siger at
den forventede en parameter....

default.asp
Indeholder 4 felter der sendes videre til resultat.asp
produkt
pris
str
farve

resultat.asp:
Indeholder mit kald til SP_SELECT_resultat og "sender" @produkt_id,
@pris_id, @str_id og @farve_id til min SP

SP_SELECT_resultat:
CREATE PROCEDURE SP_SELECT_resultat
@procukt_id int,
@pris_id int,
@str_id int,
@farve_id

AS

SELECT *
FROM produkter
WHERE produkt_id=@procukt_id AND pris_id=@pris_id AND str_id=@str_id AND
farve_id=@farve_id
ORDER BY produkt_id

Problemet er nu at hvis folk ikke angiver noget i et eller flere af de fire
felter, så kommer der en fejl der siger at min SP_SELECT_resultat forventer
en parameter til de felter de mangler at udfylde....

Findes der ikke en mulighed for enten at deaktivere de parametre der ikke
skal bruges i min SP eller en kommando der indikerer at den skal tage *
(alt) hvis feltet er tomt.....????

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig....

Med venlig hilsen

Oz

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 21-11-01 21:27

"oz" <gonzo@strike-team.com> wrote in message
> [...]
søge
> på det hele, dvs at parametrene er tomme, så opstår der en fejl der siger

Kik lidt på sp_executesql i BOL

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : oz

Dato : 21-11-01 21:37

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev:

> Kik lidt på sp_executesql i BOL

Tak for tippet det ser i hvert fald lovende ud =)

Oz

Fra : oz

Dato : 22-11-01 23:07

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev:

> Kik lidt på sp_executesql i BOL

Det har jeg nu gjort og forsøgt mig uden held, jeg kan simpelthen ikke finde
hoved eller hale i det =(
Jeg er ved at løbe tør for ideer....
Er der en der kan hjælpe med at omskrive mit oplæg her i tråden til at
anvende sp_executesql ???

På forhånd tak

Oz