Aldi PC
Fra : Peter Malling

Dato : 20-11-01 23:41

Der har været skrevet lidt i en tråd om den PC, Aldi får på tilbud fra i
morgen. Det eneste minus synes umiddelbart at være det tåbelige faktum at de
har sat SD-RAM i. Kan man ikke bare pille den ud og sætte RD-RAM i i stedet?

Man kan jo ikke sammensætte en lignende PC til dén pris, selv om man shopper
rundt hos de billigste forhandlere, vel? Jeg prøvede at gå ind på shg.dk og
sammensætte en lignende computer og den så ud til at ryge op på 12-13.000
bare i hardwaren.

Er der nogen som IKKE mener at det er et godt tilbud, når man nu står foran
at skulle anskaffe PC alligevel?

Mvh Peter.

Fra : Butch

Dato : 21-11-01 00:09

"Peter Malling" <malling@iname.com> wrote in message
> [...]
> bare i hardwaren.
>
> Er der nogen som IKKE mener at det er et godt tilbud, når man nu står

Hej
Jeg mener ikke det er et "godt nok" tilbud. Hvis du holder dig til et AMD
system kan du få et bedre system til samme penge. Hvis du ikke selv kan
samle et AMD system, ikke har software i forvejen og at gudvedhvilkengrund
gerne vil have en Intel maskine, så er tilbudet da ok. Kabinettet se da også
pænt ud
Du kan ikke sætte RD ram i et mobo som er lavet til sdram. Kun en
udskiftning af mobo'et kan hjælpe på det.

/Butch

Fra : -=Madsen=-

Dato : 21-11-01 07:35

Kan nu godt forstå hvis der er nogen som hellere vil ha en Intel pc, der er
nogen ting som køre bedre på en intel maskine, ingen via/Live problemer og
sikkert en masse andre fordele og ulemper, men syntes det er op til den
enkeltes behov...

Hvis min pc skulle stå tænt i døgndrift og arbejde, ville jeg helt klart
vælge en Intel platform..

PS. har selv et AMD system

Fra : Michael Thomsen

Dato : 21-11-01 12:38

Man kan sige det på denne måde.. Hvis du går MEGET op i computer og ved hvad
du har at gøre med.. så køb en AMD, men hvis du vil have noget som du ved
kan stå tændt i flere måneder uden problemer så køb en Intel..

Det er ikke for ingenting at store firmaer køber Intel.

Mvh Michael

Fra : DarkJedi

Dato : 21-11-01 23:02

> men hvis du vil have noget som du ved
> kan stå tændt i flere måneder uden problemer så køb en Intel..

Det er sgu alligevel den sjoveste skrøne jeg endnu har hørt!
Bliver de gradvist varmere efter en dag eller hvad? (og til sidst det
berømte flammehav?) .. Hvilke AMD-cpu'er snakker vi om? (nå, ja, i mener vel
alle sammen!)..

Godt, skyd hul i det!

Jeg har en AMD K6-2 333 (gammel ting, med et lortebundkort, og en endnu
værre køler, der har en lidt skiftende hastighed pga. alderen) - den leger
linux-server, og har gjort det næsten tre måneder i træk uden at blive
slukket (kan jo ikke risikere at miste min uptime, hehe) ... Der sker sgu
ikke noget!

Jeg har også en Athlon 600, som jeg dog kun har prøvet i 4 uger med...

Hvor er det lige i har jeres argumenter fra? himlen? ...

/DarkJedi

Fra : DWM

Dato : 22-11-01 04:58

"DarkJedi" <darkjedi@cyberimage.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor er det lige i har jeres argumenter fra? himlen? ...

Uvidenhed er vist det eneste svar til det spørgsmål.
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress

Fra : Esben

Dato : 21-11-01 11:42

"Peter Malling" <malling@iname.com> skrev i en meddelelse
> [...]
de
> har sat SD-RAM i. Kan man ikke bare pille den ud og sætte RD-RAM i i

Prisen havde nok været en lidt anden, hvis det var et RDRAM system.

> [...]
> bare i hardwaren.
>
> Er der nogen som IKKE mener at det er et godt tilbud, når man nu står

Havde jeg pengene, ville jeg have købt en selv. Som du selv siger, så kan
man ikke samle delene billigere selv, og hvis man hen ad vejen bliver
utilfreds med systemet, burde det være nemt at opgradere den (fx. nyt
kabinet og bundkort og ddr/rd ram).

--
Esben

Fra : Lars Jensen

Dato : 21-11-01 20:05

Jeg ville også have slået til hvis det ikke var fordi jeg allerede havde
købt en pc ved aldi. Den har fungeret upåklageligt, bortset fra det bras til
win me, som fulgte med. Jeg har dog fået udskiftet grafikkortet på
garantien. Det var i øvrigt temmeligt svært at komme igennem til
medion-hotline. De ville i øvrigt gerne have haft hele pc-en, men da de
fandt ud af at jeg selv havde fået den til at virke med et gammelt
grafikkort, så kunne de godt nøjes med grafikkortet.

Man må nok forvente at sådan noget kan ske, når man køber sådanne
slagtilbud. I øvrigt var hverken mus eller tastatur noget at råbe hurra
over. Jeg ved godt det ikke koster en bondegård, men det er trods alt noget
man bruger hele tiden.

MVH
Lars

Fra : Peter Malling

Dato : 22-11-01 01:20

YEPPER. Så har jeg været nede og hente den her til morgen. Det gik godt nok
stærkt. 5 minutter, så var de 10-20 stykker de havde på lager langet ud fra
lagerrummet - de havde ikke engang giddet stille dem op i butikken.

Men jeg tror nu at jeg venter med at åbne den til juleaften...

Er der andre på linjen som har købt én også? Så kan jeg måske lige høre hvor
fed den er før jeg selv får den i julegave.

Mvh Peter.

Fra : Soren

Dato : 22-11-01 17:27

> Men jeg tror nu at jeg venter med at åbne den til juleaften...

*LOL*

Fra : noname99dk

Dato : 23-11-01 13:37

Ja jeg har købt en,

Jeg har så sat et cordless desktop tastatur på og købt et godt højtaler sæt
(der er sourround) samt den 19 " skærm de havde på tilbud.
Har også sat 256 yderligere ram i (bemærk du åbner kabinetet ved at fjerne
de to skruer bagpå i højre side, så trækker du siden bagud , evt. brug noget
til at skubbe ved de to udspring der er. Der er to memery slots, og der
sidder 256 i det ene, så du kan bruge en blok med 256 i det andet . Så får
du 512, jeg har ikke prøvet om den sluger andre kombinationer, men 512 er
nok pt).

Det er ok det nye Windows XP home edition som er på (også er det på dansk)

ALt virker, og jeg kan køre på tv (dvd og spil via tv out), Husk du skifter
ved at gå på skrive bord , højreklik, instillinger, avanceret, og på et af
fanebladene kan man angive man vil se billedet på tv)

Eneste problem er den larmer lidt, men da min står på gulvet har det ikke
den store betydning. Jeg kan jo altid sætte en ny køler på senere.

Hilsen NN

Fra : Finn

Dato : 30-11-01 23:14

> Men jeg tror nu at jeg venter med at åbne den til juleaften...

Hvis jeg var dig ville jeg teste om alt var OK ved maskinen, så du får en
god juleaften...

Finn