Store diske - hvordan
Fra : Henrik Touborg

Dato : 20-11-01 23:29

Jeg skal inst. en IBM 60 gxp 60 gig på en Targa k6-2 400mhz, og det vil den
ikke !!! Skal bios'en updates og i givet fald hvorfra. Har Award bios !
mvh
Henrik

Fra : DWM

Dato : 20-11-01 23:55

"Henrik Touborg" <touborg@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal inst. en IBM 60 gxp 60 gig på en Targa k6-2 400mhz, og det vil den
> ikke !!! Skal bios'en updates og i givet fald hvorfra. Har Award bios !

Det er muligt at du kan opdatere BIOS og få det til at virke men
det burde ikke være nødvendig. IBM har lavet et program som
jeg mener hedder diskmanager som du skal installere.
Det kan findes på deres hjemmeside et sted.
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-11-01 18:38

On Tue, 20 Nov 2001 23:29:29 +0100,
Henrik Touborg <touborg@vip.cybercity.dk> wrote:
> [...]
> ikke !!! Skal bios'en updates og i givet fald hvorfra. Har Award bios !

IBM har OnTrack's Disk Manager tilgængelig fra deres website
( http://www.storage.ibm.com ) - Denne tillader gamle maskiner
at boote fra store diske ved at læge noget software tidligt der
indlæses, som så håndterer den store disk. Når DiskManager er
installeret kan du installere alle de styresystemer du vil uden
de ved noget om det.