Netværksproblemer med AMD
Fra : Morten Schultz

Dato : 20-11-01 21:56

Hej NG,

Jeg har tidligere i denne ng, fået et par svar på, at AMD ikke har været så
gode til at køre netværk. Specielt internet-opkobling.

Jeg har selv oplevet problemet på min egen og mine forældres pc'er.
Modem'erne (henhv. k56 ISDN (LASAT)) er opdateret med den nyeste firmware.
TDC har tjekket linien adskillige gange. Men alligevel fryser forbindelsen
indimellem.

Hvordan forholder det sig, med de nyeste proccessorer? Jeg tænker på AMD
Athlon 1,2 Ghz
Har de, de samme problemer...eller har det bare været dårlige beskyldninger
fra Intel-tilhængere.

MVH
Morten

Fra : PK

Dato : 20-11-01 23:10

"Morten Schultz" <mortenschultz@12move.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Athlon 1,2 Ghz
> Har de, de samme problemer...eller har det bare været dårlige

Har tidligere kørt med en duron 700 mhz, kører nu med athlon 1400 mhz, har
aldrig haft problemer med hverken
modem , isdn eller som nu adsl.
Kender også en hel del der kører med samme konfig. uden problemer.
så det kan ikke være et generelt problem !

mvh

Poul Erik

Fra : Jonny Jensen

Dato : 21-11-01 00:50

> Jeg har tidligere i denne ng, fået et par svar på, at AMD ikke har været

> gode til at køre netværk. Specielt internet-opkobling.

Lyder lidt som en bøhmand... Jeg har PT en Duron 750 i min server (tidligere
en AMD k6-2 350) og en Athlon 1333@1466 i min spille pc på nettet. Dog via
kabel modem, men det netværk de er sat i virker også perfekt. På mit arbejde
(på en ungdomsskole) består 4 af arbejdsstationerne af AMD k6-2 500 MHz
systemer. De virker også fint, og er faktisk ungernes foretrukne maskiner,
da de er hurtigere end de celeron 700 vi har (I følge ungerne i hvert fald
. Endelig har jeg en kammerat hvis sekundær maskine/FTP-server er bygget
op omkring en K6 300, og den kører win2K på nettet og netværk 24/7...

Det skulle vist være tilstrækkeligt til at mane de rygter til jorden

> [...]
> TDC har tjekket linien adskillige gange. Men alligevel fryser forbindelsen

Tror næppe det har noget med AMD at gøre. Mine svigerforældres har samme
problem med et Fujitsu-Siemens færdigsamlet Pentium 3 system...

> [...]
> Athlon 1,2 Ghz
> Har de, de samme problemer...eller har det bare været dårlige

Tror det er et tilfælde/dårlige beskyldninger. Jeg kan ikke forestille mig
at der er nogle probs med at køre internet fordi man har AMD

Jonny.

Fra : Bear

Dato : 21-11-01 02:22

LOL, EJ!!!!

Bear
ICQ: 2745075

Fra : FB

Dato : 21-11-01 19:32

hahaha.. Hvad skulle et mærke af cpu (i dette tilfælde "AMD") have noget med
stabilitet af netværk at gøre ??

Mine 2 putere kører da fint som de burde...

Der er større betydning hvilket netværkskort du bruger!

/FB

Fra : Morten Schultz

Dato : 21-11-01 20:28

Det lader til, at man ikke helt tror på mig, når jeg mener, at AMD har lidt
problemer...så her er et link
http://www.eicon.com/support/helpweb/lasat/faq29.asp

MVH
Morten

Fra : FB

Dato : 21-11-01 20:50

"Morten Schultz" <mortenschultz@12move.dk> wrote in message
> Det lader til, at man ikke helt tror på mig, når jeg mener, at AMD har
> [...]

Well.. Tror nu stadigvæk ikke at man kan mærke forskel..
hvad skulle forskellen være ?? At det ville kører langsommere ? har ikke
noget med cpu'en at gøre..
At cpu'en vil kører mere ustabil, måske.. Men har nu mine tvivl.. Har ikke
oplevet noget ved det..
Det eneste cpu'en gør i et netværk, (lad os ige du flytter større filer fra
den ene pc til den anden) Så gør cpu'en akkurat det samme som du når du
flytter større filer mellem 2 hdd'er på din puter..

/FB

Fra : Bear

Dato : 22-11-01 16:13

Det kan umuligt være processoren. Måske kan det være noget med chipset'et
til AMD'en.

Bear
ICQ: 2745075

Fra : Rasmus Waehrens

Dato : 22-11-01 17:06

"Morten Schultz" <mortenschultz@12move.dk> wrote:

>Det lader til, at man ikke helt tror på mig, når jeg mener, at AMD har lidt
>problemer...så her er et link
>http://www.eicon.com/support/helpweb/lasat/faq29.asp

Det omhandler et problem med en AMD produceret USB controller. Hvordan
kæder du det lige sammen med problemer med selve CPU'en?
--
Rasmus Waehrens