Kat på afveje !
Fra : A. Knudsen

Dato : 20-11-01 20:25

Hejsa !

Sikke en start på dagen.......
Kattene bliver nusset godmorgen og får så deres morgenmad.
Moderen her, daffer så ud i badet, mens manden stadig ligger og blunder.

Tøsen går , som altid, med mig ud på badeværelset, hvor hun hygger, mens jeg
prøver at bliver vågen under bruseren.
Kort sagt, alt foregik, som det plejer .

Indtil jeg havde fået tøj på, havde fået nusset Oscar ordentlig godmorgen
( Hvad er vigtigt, han er en langsom vågner ! ).
Går ind i soveværelset, hvor jeg regner med at Tøsen er.
Jeg undrer mig, og spørger manden, om han har set hende. Næææ, kommer det
søvnigt.
Jeg får så en mærkelig fornemmelse : Har jeg mon husket at lukke
badeværelset vinduet !!!!!
Nix, det har jeg glemt. Får åbnet den helt op : Og på det lille
betongelænder ( ca. 30 cm. bredt og i 2.sals højde ! ) sidder Tøsen og
hygger......
Hun er gået 2 opgange hen denne vej.
Spørg om , jeg fik manden ud af kassen !!!!
Så måtte jeg til at udnytte, at hun forstår meget.

Jeg kaldte : Skatter, skal du have noget at spise ?
og ; Hvor er æggeskallen ?
Det gav bonus. Hun snakkede på livet løs og satte kursen mod mig.

Da hun stod lige ud for mig, blev hun blidt men bestemt, taget indenfor - og
vinduet sat i hak, som den plejer, når vi har været i bad.

Og hun FIK sit mad og æggeskal at lege med !!! *S*

Det var en tirsdag morgen hos os - jo tak.
Og bor på 2.sal......

--
Hjemmeside : www.anya.esenet.dk

Fra : Helle Andersen

Dato : 20-11-01 23:46

Gys !
Det er da godt, at de som regel er "til salg"

--
Helle
DeKatten: http://dekatten.dk

Fra : Denise

Dato : 21-11-01 09:07

Hej
Puha. Sikke et chock. Er der nogle der kender den, vaskemaskinen kører, man
får
en mærkelig fornemmelse og kan pludselig ikke finde en kat og hjertet ryger
op i
halsen, mens man farer rundt og kalder, selvom man godt ved at man talte dem
før man startede maskinen. Eller der har været gæster og der mangler en kat,
som bare
har lagt sig under sengetæppet, men ikke reagerer når man kalder.
M.h.t. badeværelset har vi en mangeårig indarbejdet rutine. Når vi har været
i bad,
åbnes vinduet (gardinerne trækkes for så de kan tørre) og man går ud og
låser døren
udefra. D.v.s. når så jeg eller manden senere kommer og skal derud, opdager
man jo at døren
er låst og ved så at vinduet er åbent og man lukker helt automatisk døren
bag sig.
Og man husker også at låse den igen (eller lukke vinduet), for når man går
ud igen
er døren jo lukket og det er den normalt aldrig hos os.
Af og til glemmer vi så at sætte nøglen indvendigt i døren, når vi får
gæster,
men de har efterhånden selv lært at flytte nøglen .
Så for os er det aldrig sket at der er smuttet en kat ud af vinduet, men
derimod er Gizmo
(den fremmede kat) hoppet ind flere gange og sat snavsede tæer i badekaret
og på
vindueskarmen, så nu må vi nøjes med at åbne vinduet på klem, ellers hopper
han ind
og det kan de andre jo lugte.
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 22-11-01 23:16

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in

> [...]
> kører, man får en mærkelig fornemmelse og kan pludselig ikke finde en
> kat og hjertet ryger op i halsen, mens man farer rundt og kalder,

Jeps. Jeg har jo en "mani" med at lade kattene gå i kælderen når jeg
alligevel vasker. Vaskemaskine og tumbler står der. Nu er jeg den enste
der bruger trappen fordi min nabo og mine underboer bruger andre
indgange, men alligevel er det da sket at jeg synes der har været lyde
som kunne mistænkes for at nogen er gået ind/ud af døren ud til det
fri. Selvom det tager et splitsekund at checke om yderdøren er åben så
kalder jeg alligevel først på kattene.
eller hvis jeg skal ud med skraldet, først checker jeg hvor de er, så
går jeg ud og alligevel skal jeg lige sikre mig når jeg kommer ind at
begge misser er der
--
Kate

Fjern noget fra adressen ved privat svar.

Fra : Lisa K

Dato : 21-11-01 17:04

Ja tak, vi kender det osse. Som skrevet en gang for længe siden har vi købt
et hus og er nu
flyttet ind.
På første sal er der på ydermuren en lille "gesims" i form af 10-15 cm
murstenskant, og jeg som
ansvarlig (læs overbeskyttende) katteejer, havde advaret kæresten om at
huske ikke at åbne vinduet
når man ikke lige kunne holde øje med det.

I søndags skulle han så op meget tidligt, og havde selvfølgelig åbnet
vinduet alligevel. Jeg vågnede
ved at han kaldte meget lokkende på begge katte, og jeg styrtede ud af
sengen.
Selvfølgelig stod begge misser udenfor vinduet og nød udsigten, men det
varede ikke længe før
de begge var sikkert inde igen.
Man kan så nu konkludere at alle lærte noget herhjemme, kæresten at lukke
døren hvis vinduet skal
være åbent og misserne at der er en meget spændende verden udenfor og
udsigten bedst nydes
på badeværelset. Derfor har vi nu kattekoncert, hver gang vi befinder os på
badeværelset, for at
vi skal åbne vinduet igen.

En forskrækket hilsen fra
Lisa

Fra : Kate

Dato : 22-11-01 23:10

Puha Anya

Det må jeg sige var en noget brat opvågning. Det er sandeligt godt at
de kan lokkes

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 22-11-01 23:22

"Kate" <oliwer@wanadoo.dknoget> wrote in message
> [...]
>
> --
> Kate
>
> Fjern noget fra adressen ved privat svar.

Uff ja... Jeg har én gang prøvet noget tilsvarende, vi havde vores
terassedør på klem, med en sprække der ikke skule kunne komme en kat
igennem, men på en eller anden måde var døren blevet åbnet LIDT mere end
normalt. Mit ældste barn, der vel dengang var ca 2 år, sad ved døren og
pludselig hører jeg "Missen udi haven" med klar glad barnestemme. Mit hjerte
slog et par ekstra slag og jeg kiggede efter. Og ganske rigtigt. Ude på
terassen stod Bøv og så aldeles uforstående ud. Fuldstændig "hvor er jeg mon
kommet hen" ud i ansigtet. Aldrig har jeg fået døren åbnet så forsigtigt
(også så de andre katte ikke skulle smutte med ud) og laaaangsomt sneg jeg
mig mod ham, mens jeg kaldte indsmigrende på ham. Heldigvis blev han stående
så jeg kunne KASTE mig over ham og få ham indenfor igen. Men pyyyyyh for en
forskrækkelse..

Er der forresten andre end mig der ikke kan se Anyas oprindelige indlæg? Jeg
bruger lige nu Sunsite som server efter at Stofas gik gak-gak for et stykke
tid siden og gav sig til at slette alle indlæg...

Hilsen

Lisbeth
--
~No outfit is complete without a few cat hairs~
********** http://cutiecats.tripod.com ************

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 23-11-01 09:47

> [...]
>
> Lisbeth
> --
> ~No outfit is complete without a few cat hairs~

Hej Lisbeth

Jeg kan heller ikke se det oprindelige indlæg

Hilsen
Joan