mail server med Pro@cess
Fra : Bagmanden

Dato : 20-11-01 19:07

Hej

er der nogle der har fået denne mail server til at virke med TDC
Pro@cess:

ArGoSoft Mail Server http://www.argosoft.com/applications/mailserver/
?

Jeg får nemlig adsl på fredag... jeg vil nemlig ikke bruge krudt på
den hvis der ikke var andre der havde fået den til at virke...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-11-01 20:46

Tue, 20 Nov 2001 18:07:02 GMT, skrev pirat@jubiipost.dk
(Bagmanden):

>ArGoSoft Mail Server http://www.argosoft.com/applications/mailserver/
>?

Jeg kan ikke hjælpe dig med opsætning osv., men jeg kender en,
som bruger det på en pro@ccessforbindelse.

Men jeg har ikke set, hvordan han har opsat det.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Ivar Madsen

Dato : 24-11-01 14:18

On Tue, 20 Nov 2001 18:07:02 GMT, pirat@jubiipost.dk (Bagmanden) wrote:

> [...]
>Jeg får nemlig adsl på fredag... jeg vil nemlig ikke bruge krudt på
>den hvis der ikke var andre der havde fået den til at virke...

Jeg har kørt med den på en NE og køre med den på en BB, den er let at gå
til.

I opsætningen under General sætter du kryds ud for Allow Relay

%læs næste afsnit, som var det skrevet med store bogstaver, bargende ind
i øret på dig, så du ikke kan samle dig om andet end dette%

Det i sig selv gør at den tillader at relaye mail, det er nødvendigt for
at du kan sende mail ud af huset, men det gør også at andre kan sende
mail ude fra, og til ander bruger ude i den store verden, det vil sige
at den køre som et åbent mail relay, det er en stor forbyrdelse, det kan
medføre at den forbindelse lukkes af TDC, så du skal lige have reduceret
hvem der må bruge den til at sende mail til andre end brugerne på
serveren.

%læs forgående afsnit, som var det skrevet med store bogstaver, bargende
ind i øret på dig, så du ikke kan samle dig om andet end dette%

For at undgå at den køre som et åbent mailrelay, skal du ind under SMTP
Authentication, og kørese af under Enable SMTP Authentication. Kryds
også af under Use POP3 User Names and Passwords, så kan du enten sætte
din mail klient til at logge på mailserveren ved sendning med SMTP
Authentication, hvis den kan det, ellers kan du skrive IP nummerne på de
maskiner der kan relaye ud nederst under Do NOT Authenticate Following
IP Addresses:

--
Ivar Madsen
Der med dette indlæg, repræsentere mig selv, og dem der er enig med mig,,,

Fra : Ivar Madsen

Dato : 24-11-01 14:19

On Tue, 20 Nov 2001 18:07:02 GMT, pirat@jubiipost.dk (Bagmanden) wrote:

>er der nogle der har fået denne mail server til at virke med TDC
>Pro@cess:

Besvaret i dk.edb.internet.software.mail+news hvor det høre hjemme.