Fin computernavn
Fra : MH

Dato : 20-11-01 18:17

Kan man få fat på klientens computernavn?

Jeg ville gerne kunne vise en webside afhængigt af klientens
Computernavn.

Jeg ved man kan få fat på IPadressen, men det er ikke godt nok.

Mvh
Maria

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas Mollerup

Dato : 20-11-01 20:12

> Kan man få fat på klientens computernavn?

Så vidt jeg ved så kan du ikke.

> Jeg ville gerne kunne vise en webside afhængigt af klientens
> Computernavn.

Kan du ikke bruge cookies?

> Jeg ved man kan få fat på IPadressen, men det er ikke godt nok.

Det troede jeg kun man kunne gennem server scripts, hvordan finder du folks
IP?

Fra : Maria

Dato : 22-11-01 17:35

Thomas Mollerup wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Det er via server scripts man kan det med ipadressen. Men jeg har bare
prøvet at forhøre mig rundt omkring for at se om man på nogen måde kan det med
computernavnet.

Mvh
Maria

Fra : Maria HVid

Dato : 22-11-01 17:42

Jeg glemte lige at sige at jeg kan ikke bruge Cookies, for meningen er at der
ikke skal gemmes noget som helst på klienten eller på nogen anden måde være
noget specielt tilpasset på klienten, men at det er serveren selv der skal
kunne finde ud af hvilken side der skal vises udfra det navn klient har.

mvh
Maria