Andre webservere til ASP end IIS/PWS?
Fra : Assassin

Dato : 20-11-01 15:12

Findes der andre?? Skal bruges i forb. med opgave.

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 20-11-01 15:55

"Assassin" <martin_dk97@hotmail.com> wrote in message
> Findes der andre?? Skal bruges i forb. med opgave.

Apache ...

Du må bare installere Chili ASP (var det ikke det det het ???).

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@online.no

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 20-11-01 18:55

> Du må bare installere Chili ASP (var det ikke det det het ???).

Jeg ville til enhver tid anbefale instantASP over Chili!ASP. Først og
fremmest fordi iASP understøtter VBScript/JScript 5.5 istedet for (tror jeg
nok) 3.5.

iASP kan køre på Apache, Zeus, iPlanet og mange flere på Windows, NetWare,
Linux osv.

/jesper/

Fra : Benny

Dato : 20-11-01 21:44

jeg vil ikke anbefale dig at køre asp på andre servere end iis/pws, fordi så
skal du installere en patc til fx apache - og det resulterer bare i at
sikkerheden er = 0
Det er fordi at, alle de tilføjelses programmer, som skal til, er kun blevet
lavet på projekt plan, og der har de ikke fået alt med, og samtidig er der
nogle kommandoer du ikke kan bruge.
Så mit forslag er:
Hvis du IKKE vil køre IIS/PWS skal du gå over til PHP!!!!!!!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 21-11-01 00:39

> [...]

> nogle kommandoer du ikke kan bruge.
> Så mit forslag er:
> Hvis du IKKE vil køre IIS/PWS skal du gå over til PHP!!!!!!!

Naturligvis er den foretrukne platform til ASP NT/IIS, men jeg mener
bestemt, at iASP og Zeus er et seriøst alternativ. Det er desuden meget
billigere end at oplære sine programmører (der hidtil har programmeret ASP)
i PHP - det er bestemt ikke billigt.

Og jeg mener også, at iASP er ret sikkert - først og fremmest fordi den på
på Zeus, Apache, iPlanet osv. er immun overfor f.eks. Nimda m.v., og også
fordi iASP afvikles via Java Servlet Gatewayen, der er sikkert og
gennemtestet.

/jesper/

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 21-11-01 00:31

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.dk> wrote in message
> Det er desuden meget
> billigere end at oplære sine programmører (der hidtil har programmeret
ASP)
> i PHP - det er bestemt ikke billigt.

Da sliter programmererne ... Jeg brukte en uke (etter skoletid), også var
det bare PHP etterpå ... !

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@online.no

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 21-11-01 12:03

> Da sliter programmererne ... Jeg brukte en uke (etter skoletid), også var
> det bare PHP etterpå ... !

Det er stadig dyrt, hvis man skal sende måske 100 programmører på et
ugelangt kursus.
Men jeg er nu af den opfattelse, at man nu nok skal bruge lidt mere end 1
uge på at lære et programmeringssprog ordentligt. En ASP programmør har
måske brugt VBScript i flere år, og har herigennem lært dette ud og ind og
kan optimere koden til at kunne skalere til flere tusinde brugere - jeg tror
det bliver svært at lære et andet programmeringssprog så godt at kende på
blot een uge.

/jesper/

Fra : Jonathan Stein

Dato : 21-11-01 13:25

Benny wrote:

> jeg vil ikke anbefale dig at køre asp på andre servere end iis/pws, fordi så
> skal du installere en patc til fx apache - og det resulterer bare i at
> sikkerheden er = 0

Jeg er ikke utilbøjelig til at mene, at sikkerheden på Apache/Chili!Soft ASP
er større end på IIS, men sikkerhed kan ikke måles i enheder, som direkte kan
sammenlignes.
- Men de mange angreb på IIS (Nimda m.v.) må få folk til at tænke sig om en
ekstra gang inden de overvejer IIS for sikkerhedens skyld.

> Det er fordi at, alle de tilføjelses programmer, som skal til, er kun blevet
> lavet på projekt plan, og der har de ikke fået alt med, og samtidig er der
> nogle kommandoer du ikke kan bruge.

Nu ved jeg ikke hvordan du definerer "projekt plan", men Chili!Soft ASP, som
er den "add-on" ASP, jeg kender mest til, er et fuldt professionelt produkt.
Desuden findes de komponenter, man normalt har brug for, i deres "Spice-pack".

M.v.h.

Jonathan

--
Start med PHP, Perl eller JSP uden at omskrive al din gamle ASP-kode.
jsp-hotel.dk tilbyder nu Chili!Soft ASP på alle hoteller.

Fra : Assassin

Dato : 21-11-01 16:15

inden debatten går helt amok vil jeg lige tilføje at grunden til at jeg
efterlyste alternativer er at jeg er ved at lave nogle performance
undersøgelser på IIS.