Forhindring af Enter-tryk
Fra : Asger

Dato : 20-11-01 14:58

Er det det muligt at lave et script der gør at tryk på
enter-tasten ignoreres eller at der fx kommer en pop-up boks op
hvis brugere trykker på enter?

Hvis det kan lade sig gøre ville jeg meget gerne vide hvordan.

På forhånd tak!
Asger

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : MaRk!

Dato : 20-11-01 20:08

Asger wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> hvis brugere trykker på enter?
>
> Hvis det kan lade sig gøre ville jeg meget gerne vide hvordan.

JaRj er ikke sikker, men kan du ikke bare rette det her til
Enter-knappen istedet for højremusetast?:

<!-- // Begin hiding from old browsers

// (Rightclick:) This section disables right click in MSIE and
Netscape

function right(evnt) {

if (navigator.appName.toUpperCase().match(/NETSCAPE/) != null) {

if (evnt.which >= 2){

alert("Sorry this function is disabled, by Webmaster");

return false;

}

}

else

if (event.button>=2)

alert("© Copyright by webmaster");

}

document.onmousedown=right;

if (document.layers) window.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);

window.onmousedown=right;

// (Resize:) End rightclick disable section

// End hiding -->

</script>

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 20-11-01 20:41

Check om der er noget input i det sidste felt og cancel hvis der ikke
er.