Problem med USB-port
Fra : Tonny

Dato : 20-11-01 14:47

Min USB-port (som aldrig tidligere har været i brug) melder alt OK, når jeg
kigger i Windows systemets enhedshåndtering. Men jeg kan ikke få hul igennem
fra den, hverken til min nye all-in-one printer/scanner/copier eller til et
digitalt kamera.

Kan der mangle noget i BIOS, selv om Windows melder alt OK?
Og hvad gør jeg i så fald?

Hvordan kan jeg kontrollere USB-porten ?

Tonny

Fra : Peter Schrøder

Dato : 21-11-01 20:28

"Tonny" skrev
> [...]
til et
> digitalt kamera.
>
> Kan der mangle noget i BIOS, selv om Windows melder alt OK?

I bios skal du checke at usb-support er "enablet" og enable det
hvis det er disablet.
Men det er mere sandsynligt at du greb installationen af enhederne
forkert an.
Prøv at slette din nuværende installation. Det gøres bedst hvis
der er en un-install funktion på cd'en der fulgte med, ellers
må du gøre det via kontrolpanel.
Hiv usb-stikket til dine enheder ud, genstart computeren og lad
windows starte helt op, inden du plugger den ene enhed i igen.
Hvis driveren blev rigtigt afinstalleret i første omgang, kommer der
nu et "har fundet ny hardware" skilt op på skærmen.
Vis nu vej til driveren når din pc spørger om det. Og du skulle
gerne være kørende. Gentag proceduren med din anden enhed.
--

Venlig hilsen

Peter
psch[AT]mail1.stofanet.dk

Fra : LCO

Dato : 22-11-01 10:39

"Peter Schrøder" <nosp@mplea.se> wrote in message

> [...]
> Vis nu vej til driveren når din pc spørger om det. Og du skulle
> gerne være kørende. Gentag proceduren med din anden enhed.

Nogle enheder til USB skal først installeres vha. medfølgende SW. Derefter
sættes stikket i, mens OS kører.
Mvh.

Fra : Rene Erichsen

Dato : 23-11-01 15:24

"LCO" <lco@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sættes stikket i, mens OS kører.
> Mvh.
>
> Jeg har samme problem (HP Scanjet 4400c - W2K) og har prøvet de nævnte
installationsmetoder, men ingen forbindelse!
Andre forslag?
mvh rene

Fra : Peter Schrøder

Dato : 23-11-01 18:01

"Rene Erichsen" skrev
> Jeg har samme problem (HP Scanjet 4400c - W2K) og har prøvet de
nævnte
> installationsmetoder, men ingen forbindelse!
> Andre forslag?

Njah...
Prøv "installér ny hardware" (Der er da sådan een i W2k, ikk' ?)
Lad windows lede efter ny hardware. Hvis den finder din scanner,
vil den antagelig også fortælle at der er et problem med driveren,
og vil bede dig gen-installere.
Lige præcis twain-enheder, som scannere og digitalkameraer kan
godt være lidt kræsne med den tilbudte driver. Har du set om HP har
en nyere og forbedret version til W2k?
--

Venlig hilsen

Peter