Linjeskift i variabel-assignment
Fra : Simon Haldrup

Dato : 20-11-01 14:05

Hej Gruppe
Jeg vil gerne lægge noget html-kode i en variabel (var1), så jeg på en
tilfældig side kan få vist koden med Response.Write(var1). Problemet er, at
det tilsyneladende kun virker hvis jeg skriver koden i én lang linje! Kan
det passe? At skrive det i én linje er naturligvis muligt, men det er dog
lettere uoverskueligt.
Har nogen et forslag?
På forhånd tak
Simon Haldrup

Fra : Henrik Hejbøl Jensen

Dato : 20-11-01 14:54

Et linieskift i vbScript ( hvilket jeg automatisk går ud fra du bruger )
hedder VBCrlf så hvis du har en variabel

var1 = "jeg vil deles!"

og du vil have et linieskift mellem "vil" og "deles" skriver du:

var1 = "jeg vil" & VBCrlf & "deles!"

så kommer det til at se sådan ud:

jeg vil
deles!

håber det var svar nok.

mvh. Henrik

Fra : Simon Haldrup

Dato : 20-11-01 15:33

Idéen er nu mere det omvendte. Jeg skriver eks:
var1= "<table>

Bruger jeg Response.Write(var1) til at føre tabellen ind på en side får jeg
en fejl. Det gør jeg ikke hvis jeg skriver:
mvh.
Simon Haldrup

Fra : Jørn Andersen

Dato : 20-11-01 21:19

On Tue, 20 Nov 2001 15:32:36 +0100, "Simon Haldrup" <sh@vitao.com>
wrote:

Hej Simon,

>Idéen er nu mere det omvendte. Jeg skriver eks:
>var1= "<table>
>
>Bruger jeg Response.Write(var1) til at føre tabellen ind på en side får jeg
>en fejl. Det gør jeg ikke hvis jeg skriver:

Prøv i stedet:
var1= "<table>" & vbcrlf & _
"<tr>" & vbcrlf & _
"<td>hej mor</td>" & vbcrlf & _
"</tr>" & vbcrlf & _
"</table>" & vbcrlf

- eller hvis du vil have mellemrummene med:
var1= "<table>" & vbcrlf & _
" <tr>" & vbcrlf & _
" <td>hej mor</td>" & vbcrlf & _
" </tr>" & vbcrlf & _
"</table>" & vbcrlf

Gider du ikke lige kigge på:

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen
Brønshøj

Fra : Simon Haldrup

Dato : 22-11-01 15:04

"Jørn Andersen" <jorn.a@email.dk> skrev i en meddelelse
> On Tue, 20 Nov 2001 15:32:36 +0100, "Simon Haldrup" <sh@vitao.com>
> wrote:
>
> Hej Simon,

> Prøv i stedet:
> var1= "<table>" & vbcrlf & _
> "<tr>" & vbcrlf & _
> "<td>hej mor</td>" & vbcrlf & _
> "</tr>" & vbcrlf & _
> "</table>" & vbcrlf
>
> - eller hvis du vil have mellemrummene med:
> [...]

Mange tak

Fra : Jørn Andersen

Dato : 24-11-01 08:57

On Thu, 22 Nov 2001 15:03:42 +0100, "Simon Haldrup" <sh@vitao.com>
wrote:

Hej Simon,

<SNIP>
>Mange tak

Velbekomme.

Det jeg mente med:

Var *bl.a.*, at der ikke er nogen grund til at fyre 50 linier af blot
for at sige "Mange tak" - så tag venligst et kig på denne link!

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen
Brønshøj