Re: Lukning af adgang til \\servername\c$
Fra : Lars

Dato : 20-11-01 08:15

>Jeg sidder med en windows 2000 server, med ADC. ADC laver per default et
>adminitrativt share der heder c$, som man ikke kan komme ind i og ændre
>rettigheder på.

>hvad gør jeg for at slette dette share, eller sætte rettigheder til at
>ingen
>kan logge sig på det share, med mindre de er medlem af både logget på
>domainet og medlem af den administrative gruppe ????

>/jokke

Hej Jokke

Hvis du vil fjerne sådan et share, så er det vist dette du skal gøre:

Hive: HKEY_LOCAL_MACHINE
Key: SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LanManServer\Parameters
Name: AutoShareServer for servers
Name: AutoShareWks for workstations
Type: REG_DWORD
Value: 0

Mht. til rettigheder, så har jeg ingen bud på dette. Mener, at ovenstående
blev postet i denne gruppe for lidt tid siden.

mvh Lars