Cookie til form
Fra : Lars Nyberg

Dato : 20-11-01 10:57

Jeg har en side hvor folk kan kommentere det jeg skriver i en form. Jeg
forsøger med min ringe erfaring med PHP at sætte en cookie som husker de
oplysninger folk har givet. Jeg kan bare ikke få det til at virke! Hvad gør
jeg galt?

<?php
$lifetime = time()+(86400*365);

if ($email_cookie != "" && $newcommentemail == "")
$newcommentemail = $email_cookie;
elseif ($email_cookie != $newcommentemail)
setcookie("email_cookie", $newcommentemail, $lifetime);

if ($url_cookie != "" && $newcommenthomepage == "")
$newcommenthomepage = $url_cookie;
elseif ($url_cookie != $newcommenthomepage)
setcookie("url_cookie", $newcommenthomepage, $lifetime);

if ($name_cookie != "" && $newcommentauthor == "")
$newcommentauthor = $name_cookie;
elseif ($name_cookie != $newcommentauthor)
setcookie("name_cookie", $newcommentauthor, $lifetime);
?>

Formen ser sådan her ud:

<form action="http://www.armarium.dk/weblog/gm-comments.cgi#comments"
method="post">
<h3>Tilføj kommentar</h3>
<input type="hidden" name="newcommententrynumber" value="8">
Navn
<input type="text" name="newcommentauthor" size="40" value="<?php echo
$newcommentauthor; ?>">
<P>
E-mail (valgfri)
<input type="text" name="newcommentemail" size="40" value="<?php echo
$newcommentemail; ?>">
<P>
Websted (valgfri)
<BR>
<input type="text" name="newcommenthomepage" size="40" value="<?php echo
$newcommenthomepage; ?>">
<P>
<textarea name="newcommentbody" cols="35" rows="10"></textarea>
<input type="submit" value="Send din kommentar" class="knap">
</form>

På forhånd tak.
Lars Nyberg
www.armarium.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 20-11-01 13:24

"Lars Nyberg" <odysseusREMOVE@oek.dk> wrote in message
> [...]
de
> oplysninger folk har givet. Jeg kan bare ikke få det til at virke!

Først skal du finde ud af hvor fejlen ligger. Altså:
Forsøger dit script overhovedet at sætte en cookie?
Bliver der sendt noget cookie-agtigt til browseren?
Ser browseren dette?
Sender browseren en cookie ved næste side?

Sæt nogle "echo" ind lidt rundt omkring, så ved du om der overhovedet
bliver sat en cookie.
Sæt browseren til at vise en "advarsel" når den modtager en cookie
Kig på $HTTP_COOKIE_VARS, så ved du om browseren sender en cookie

Prøv evt. at lave en lille side, der ikke gør andet end at sætte en
cookie, og læse den samme cookie.

Husk, en cookie kan ikke læses på samme side, den bliver sat!

--
Mvh.

Niels Andersen