Problem med netværkskort
Fra : DeBoss

Dato : 20-11-01 06:49

Hej..

Jeg har problemer med et netkort (10/100 købt hos TDC) hos en bekendt.. Han bor langt herfra hvor jeg arbejder, så derfor er jeg der kun kort tid ad gangen (i min middagspause) hvilket ogå er grunder til at jeg ikke har testet helt vildt meget.

Jeg har sat et komplet netværk op i huset med 1Mbit I-net og der er andre på. Hans virker ikke. Han har monteret et netkort selv, og der vises ingen fejl under system-opl.
Jeg kan pinge 127.0.0.1 (betyder det ikke at netkortet virker ?)
Jeg kan ikke komme ind under netværk, da den kommer med standard meddelelsen "ikke adgang til netværket", og af protocoller har jeg nu kun installeret TCP/IP, men har haft NETBEUI inde også uden held.
Der sidder en Router længere oppe i systemet, som tildeler IP, og det gør den fint... virker på de andre, og virkede den ene gang der var lys i netkortet !

Der har været lys i netkortet én gang, hvor jeg stadig ikke kunne pinge noget andet, og efter en af de utallige genstarter (det er jo win98) lyste den ikke mere..

På switchen (10/100) vises der blink på ca ½sek varighed derefter ca 2sek slukket, og sådan bliver den ved uendeligt..
Jeg har skiftet stik på kablerne, og dobbeltchecket forbindelserne, så de BURDE være korrekte...

Nogen der kender den tur ???
NÆSTEN alle kommentarer vil bliver værdsat

--
Mvh Dennis B Dennis@Bitnisse.dk
Nogle kvinder synes det er vulgært at gå

Fra : Jan Jensen

Dato : 20-11-01 09:26

Hej

Har du monteret kablerne i netstikkene i rækkefølge, eller efter
forskrifterne?
http://hwb.sunsite.dk/ca_Ethernet10BaseTStraightThru.html
http://www.stg.brown.edu/~sjd/wiring/CAT5-wiring.html

Venlig hilsen Jan Jensen

Fra : Christian Andersen

Dato : 20-11-01 10:06

DeBoss wrote:

>Jeg kan pinge 127.0.0.1 (betyder det ikke at netkortet virker ?)

Nej. Det betyder at TCP/IP-stakken virker. Det har ikke noget med
netkortet at gøre.

Efter din fejlbeskrivelse, er netkortet i stykker.

Ned til TDC og bank i bordet.

--
"...personality goes a long way."

http://chran.dyndns.dk - Nu med misbrug!