hvad gør jeg??
Fra : MM

Dato : 19-11-01 19:30

Hej!
Jeg har to heste (dvs. en ridehest og en selskabspony) Jeg bor på en gård og
har dem hjemme. Da jeg er gravid i 8. måned, har jeg nu erkendt, at det er
slut med at ride i et stykke tid. Men hvad så med hestene?? Jeg har de
sidste to måneder søgt med lys og lygte efter en som vil ride dem eller bare
den ene af dem, den anden er ikke så vant til at blive redet. Problemet er
bare at jeg ikke har fået en eneste henvendelse, og nu er jeg så nået dertil
at det nok heller ikke lykkes. mit spørgsnål er så, hvad gør jeg med hesten
i den periode jeg ikke rider. Jeg plejer at ride tre-fire gange om ugen, om
sommeren både dressur og lidt spring + skovture, men om vinteren kun
skovture, da jeg ikke kan ride på banen. Jeg kan derfor heller ikke longere,
da det simpelthen er for smattet, men hvad gør jeg så? Kan hun tåle at stå
stille så længe? Det skal siges, at hun er otte år, blanding mellem DV og
oldenborg (og muligvis lidt pony). Hun har før haft fri i et par uger, og
der er ikke noget at mærke på hende, når man stiger op igen, men dette kan
jo risikere at blive flere måneder, så det er jo lidt andet.
Er der nogen der har erfaring med dette, så vil jeg meget gerne høre fra Jer
derude.
Venlig hilsen Mia

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 19-11-01 20:45

In article <3bf94f12$0$25361$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, MM wrote:
> Hej!
> Jeg har to heste (dvs. en ridehest og en selskabspony) Jeg bor på en gård og
> har dem hjemme. Da jeg er gravid i 8. måned, har jeg nu erkendt, at det er

Tillykke med det :)

> [...]
> bare at jeg ikke har fået en eneste henvendelse, og nu er jeg så nået dertil

Det var godt nok kedeligt.

> [...]
> stille så længe? Det skal siges, at hun er otte år, blanding mellem DV og

Ja, de kan sagtens tåle at stå stille, du skal bare starte
stille og roligt igen. Sådan er det også med mennesker der
ikke dyrker sport i et stykke tid. Men hvad jeg er mere
bekymret over, det er om du overhovedet kan overkomme at
passe hestene de sidste måneder indtil du føder og de første
par måneder efter fødslen. Er du alene om det hele, eller
har du en mand der kan hjælpe dig ??

> [...]
> jo risikere at blive flere måneder, så det er jo lidt andet.
> Er der nogen der har erfaring med dette, så vil jeg meget gerne høre fra Jer

Det ville måske være en ide at nævne hvor i landet at de
befinder sig, det gør det lidt lettere at vurdere om man
kender nogen der omkring som rider.

ion++

"klip unødig text væk", "svar nedenunder" og "ingen krydspost"
http://usenet.dk/netikette/quote.html

Fra : MM

Dato : 20-11-01 16:04

Jamen det gør jeg så hermed. Vi bor i udkanten af Brædstrup mellem Silkeborg
og Horsens...
Og jo jeg har en mand der kan hjælpe i stalden, men ham på en hest....naaah

Venlig hilsen Mia

Fra : Anet

Dato : 20-11-01 17:05

Hej

Hesten kan godt tåle at stå stille over en længere periode bare at den f.eks
kommer på fold hver dag og at du tilpasser fodret så den ikke bliver
forfangen eller for overvægtig.

Dog ved jeg af egen erfaring at det med at ride og så et lille barn det
kører ikke altid helt sammen. Da mine børn var små da holdt jeg simpelthen
en pause med ridningen og så begyndte jeg igen da de havde fået lidt alder.

Prøv at spørge venninder og venner om de kender nogen der evt. et par gange
om ugen var frisk på en skridttur i skoven og også så hesten blev striglet
og nusset lidt om i det daglige.

hilsen

Anet

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 21-11-01 11:50

In <9tdv7i$gbg$1@news.cybercity.dk>, Anet wrote:

> [...]
> kører ikke altid helt sammen. Da mine børn var små da holdt jeg
> simpelthen en pause med ridningen og så begyndte jeg igen da de havde

   Men alt efter planlægning og organisation så kan man sagtens :) En af
pigerne fra den rideskole hvor jeg har arbejdet fik en lille datter for
et års tid siden - og jeg skal love for at den lille rod elsker at komme
med i stalden. Det kræver jo godt nok at man ikke er overdrevent nervøs
for at den lille skal blive beskidt og sådan men med lidt snilde kan man
godt underholde sådan en lille en - osse i stalden. Desuden - hvis
hestene står hjemme kan man sagtens nå at snuppe en lille tur på 20
minutter - ½ time mens gemalen passer på barnet

--

Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Anet

Dato : 21-11-01 14:50

Det må være dejligt at kunne ride når man har helt små børn men den mulighed
havde jeg desværre ikke da for det første så fik vi børnene med kun 1 3/4
års mellemrum og så havde jeg en mand der kom sent hjem fra arbejde så om
aftenen så var jeg helt flad og orkede ikke at få redet.

hilsen

anet

Fra : Killalot

Dato : 21-11-01 15:53

Hæng en seddel op på den nærmeste rideskole - der er med garanti nogle piger
der drømmer om at få lov til at ride en hest indimellem - og ovenikøbet
gratis! Måske kan du hjælpe lidt med at komme igang - det kan være
skræmmende at starte på en ny hest man ikke kender, hvis man er vant til
tamme rideskoleheste.Skriv evt. at alder mv er underorndent - det kan være
at der er flere der tør henvende sig så!
Held og lykke Winnie