TDCADSL og lokalt netværk - kan nogen hjæl~
Fra : Knud Erik Sørensen

Dato : 19-11-01 19:07

Jeg havde et fint fungerende lokalt TCP/IP netværk med en switch, der
forbandt to computere med Win2000 henholdsvis Win98 samt en netværksprinter
Brother HL1270N.
Så fik jeg ADSL hos TDC - og nu kan jeg ikke få computerne til at finde
hinanden med TCP/IP, og jeg kan heller ikke finde adgangen til min printer.

TDC vil ikke hjælpe med netværk, men via Ipconfig har jeg fundet min
IP-adresse med undermaske og standardgateway. Men ingen af disse værdier
optræder i min opsætning på min Win2000, hvor TCD-supporten fortalte mig, at
jeg skulle bruge "Hent automatisk IP-adresse". Underligt!(?)

Før havde mine computere og min printer IP-adresserne 192.168.0.x, men med
denne adresse er jo fjernet fra min WIN200-maskine, som har adgangen til TDC
via switchen.

Når jeg skal sætte min Brother Printer op, skal jeg angive IP-adresse,
undermaske og Gateway, men jeg aner ikke, hvilke værdier jeg kan vælge. Har
undermasken her noget med TDC-undermasken at gøre? Og hvad med gatewayen?

Enhver form for hjælp modtages med tak.

Knud E.

Fra : Zikterion

Dato : 20-11-01 00:12

sæt en proxy op. evt: www.winroute.com

en stor del af probet kommer fra at tdc har nogle sjove holdningner med fast
intern ip.........