NY NTab-boks.
Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 19-11-01 18:03

Med fare for at emnet *er* berørt vil jeg alligevel udtrykke min
annerkendelse:

Den rare TDC-mand installerede/ændrede mine sidste 2 stk. analoge linier til
ISDN i dag.

Med sig havde han den sprit nye NTab-boks.

Fikst lille sag som faktisk også er helt pæn.

Nem installation samt lige så legende let konfigurering via voice-help
(indefra boksen....)

Det eneste man kunne ønske sig var et stik/udvendigt snitsted til et evt.
skillefilter for ADSL.

PS: Denne model *skal* have 230V, da enheden ellers går i "fail-safe",
hvilket i grunden heller ikke er så dårligt ifbm. en tyverialarm.

mvh
Bjørn

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-11-01 18:28

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> wrote in message

> Med fare for at emnet *er* berørt vil jeg alligevel udtrykke min
> annerkendelse:

Tror jeg ikke det er

> Den rare TDC-mand installerede/ændrede mine sidste 2 stk. analoge linier
til
> ISDN i dag.

Tillyk

> Med sig havde han den sprit nye NTab-boks.

Er det en Siemens? Hvilket mærke og model?

> Fikst lille sag som faktisk også er helt pæn.

B x D x H ?

> Nem installation samt lige så legende let konfigurering via voice-help
> (indefra boksen....)

Ahha,,, voice konfigurering... Må jeg så spørge,, hvad er der at sætte op?

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 19-11-01 19:15

KLIP

> Tror jeg ikke det er

Så må jeg hellere fortælle.

> Tillyk

Een siger så "manne" tak....

> Er det en Siemens? Hvilket mærke og model?

Det ved jeg faktisk ikke; men måske en TDC-mand/kvinde vil oplyse dette.

> B x D x H ?

Jeg grifler lige specs ned:

Dimension - 212x160x57 mm
Vægt: 1100 gr.
Spænding: 220 Vac +/- 10%, 50 Hz.
Strømforbrug: < 100 mA
Nødstrømsdrift: Valgbar, ISDN-port eller ab-port
Antal telefoner som virker ved nødstrømsdrift: Een telefon på een ab-port
eller een ISDN-telefon på een ISDN-port
ISDN U-interface: TS 102 080. Fastmonteret kabel med 3-polet hanstik (RJ11
internt i boksen)
ISDN S-interface: ETS 300.012
Antal ISDN-porte (S-bus tilslutning): 2 stk. RJ45 samt stifter internt i
boksen
Afslutningsmodstand på ISDN-porte: 50, 100 eller uendeligt i Ohm
Tilslutning på ISDN-porte: Fixed / Adaptive
Antal ab-porte: 2 stk. RJ11 samt stifter internt i boksen
Antal telefoner pr. ab-port: 3 standardtelefoner (REN)
Antal telefonnumre pr. ab-port: 3
Antal forskellige ringesignaler: 3

Bemærkning: NTab-boksen er opbygget så telefonihændelser på ab-portene ikke
afspejles på ISDN-portene. Derfor er protokolmæssigt samspil mellem
terminaler på ab-portene og ISDN-portene ikke mulig.

> Ahha,,, voice konfigurering... Må jeg så spørge,, hvad er der at sætte op?

Ønsker du 2 forskellige telefonnumre, altså eet på hver ab-port, skal du
programmere boksen i denne henseende. Samtidig er der forskellige
ringesignaler samt en del andre muligheder.

mvh
Bjørn

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-11-01 19:52

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Det ved jeg faktisk ikke; men måske en TDC-mand/kvinde vil oplyse
dette.

Det er vist et græsk fabrikat ved navn Athena

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 19-11-01 20:08

KLIP

> Det er vist et græsk fabrikat ved navn Athena

Okey dokey.

PS: Jeg kan se du kører sunsite. Hvornår kommer min "normale" news op at
køre igen?

Har prøvet sunsite, men det går ulideligt langsomt.

mvh
Bjørn

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-11-01 20:24

> PS: Jeg kan se du kører sunsite. Hvornår kommer min "normale" news op
at
> køre igen?

Flere og flere grupper er oppe. Resten kommer vel i løbet af ugen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-11-01 19:38

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> wrote in message

> Med sig havde han den sprit nye NTab-boks.

Lige et hurtigt spørgsmål...

AB adapter?

Leveres der en NT box med, som har indbygget AB adapter til nye ISDN
indstallationer? smart... hvis ja...

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 19-11-01 19:42

KLIP

> Leveres der en NT box med, som har indbygget AB adapter til nye ISDN
> indstallationer?

Det har den.

PS: Har du ikke set min mail med specs på NTab-boksen?

Jeg tror newsserveren kører rigtig elendigt eller hvad?

mvh
Bjørn

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-11-01 20:14

> PS: Har du ikke set min mail med specs på NTab-boksen?

Jojo,, men skulle bare være sikkert... vidste ikke overhovedet at man kunne
få det....

Gad vide, om man kan få en ombytning til den nye box?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-11-01 20:26

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3bf959fc$0$754$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Gad vide, om man kan få en ombytning til den nye box?

Ja, det koster vist en plovmand eller noget i den retning..

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-11-01 19:43

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> wrote in message

Hov,, du skulle vist have spurtg i dk.teknik.telefoni.isdn...

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 19-11-01 19:51

> "Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> wrote in message
>
> Hov,, du skulle vist have spurtg i dk.teknik.telefoni.isdn...

Ups - du har ret - jeg laver en ny tråd der.

mvh Bjørn

Fra : Steen

Dato : 19-11-01 22:39

Njjar ville nok blive for dyr at produksere i længden

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 20-11-01 16:30

"Steen" <stonehenge@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Njjar ville nok blive for dyr at produksere i længden

KLIP

Øhhh ...... ikke forstået?

mvh
Bjørn